راز انفجارهای حملات جنگنده های سعودی به جبل النهدین درجنوب یمن

راز انفجارهای حملات جنگنده های سعودی به جبل النهدین درجنوب یمن
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 12:50

یک منبع یمنی درباره ماهیت انفجارهایی که همزمان با حملات جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به جبل النهدین و منطقه مسکونی النهضه در جنوب یمن روی داد، افشاگری کرد.

العالمیمن

خبرگزاری مطبوعات یمن به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: انفجارهایی که هنگام حملات ائتلاف به سرکردگی سعودی در جبل النهدین درجنوب صنعاء پایتخت یمن روی داد، برخلاف گزارش های رسانه های وابسته به این ائتلاف، ربطی به انبار سلاح نداشت، بلکه ناشی از بمباران با بمب های خوشه ای ممنوعه بود.

این منبع افزود: جنگنده های ائتلاف طی حملات خود به صنعاء ، از بمب های خوشه ای چند منظوره از جمله بمب خوشه ای " سی بی یو – 58 استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف متجاوز همچنین در بمباران جبل النهدین از بمب امریکایی ” MK_8″ استفاده کرد.

اين منبع تصريح كرد، عربستان با این بمباران ها قصد داشت به جهان این مساله را القا کند که ا نبارهای اسلحه و موشک های بالستیک یمن را مورد هدف قرار داده است زیرا این کشور ـ عربستان ـ به دنبال حملات موشکی روزانه به مواضع و فرودگاه های نظامی آن از سوی نیروی موشکی ارتش یمن، از سوی کشورهای جهان در تنگنا قرار گرفته است.

بنا بر اعلام این منبع، سلاح هایی که جبل النهدین با آن بمباران شد، از جمله سلاح های ممنوعه بین المللی است و صرف استفاده از آن حتی در میدان های جنگ، از لحاظ قوانین و مقررات بین المللی ، جنایت جنگی به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها