آیا پیروزی نتانیاهو در انتخابات از مکه مکرمه می گذرد؟

آیا پیروزی نتانیاهو در انتخابات از مکه مکرمه می گذرد؟
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 18:33

نخست وزیر رژیم اشغالگر در اظهاراتی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات کنست آتی، پرواز مستقیم از تل آویو به مکه فراهم خواهد کرد؛ این اظهارات واکنش گسترده ای در میان مردم عرب و مسلمان برانگیخت حال آنکه سازمان های عربی مرتجع و علمای درباری در قبال آن سکوت کردند.

العالم ـ کشکول

نکته قابل توجه آن است که نتانیاهو این سخن خود را با اعتماد به نفس فراوان مطرح کرد. نتانیاهو خطاب به صهیونیستها گفت که "پرواز مستقیم از تل اویو به مکه فراهم خواهد کرد. روابط با عربستان روابطی طبیعی است و 4 کشور در آستانه امضای توافق با ما هستند". سخن نتانیاهو در پی اظهارات ایلی کوهن وزیر اطلاعات رژیم اشغالگر است که گفت قطر و عربستان و عمان و نیجر از جمله کشورهایی خواهند بود که به سازش روی خواهند آورد.

روشن است که اظهارات نتانیاهو درباره پرواز مستقیم از تل آویو به مکه از جانب مسئولان سعودی تکذیب نشد. این مساله نشان می دهد که نتانیاهو بار دیگر بن سلمان را در تنگنا قرار داد. همانطور که پیش از این نیز با سخن گفتن از نشست محرمانه در عربستان با بن سلمان و مایک پمپئو وزیر خارجه سابق امریکا، بن سلمان را اینگونه در مضیقه قرار داد.

نتانیاهو با شناختی که از رفتار و کردار و شخصیت بن سلمان دارد، این سخنان را مطرح کرد. بن سلمان فقط به عرش پادشاهی می اندیشد و حاضر است هزینه های گزافی برای تحقق این هدف بپردازد. بویژه که حامیانش ترامپ و کوشنر دیگر کنار رفتند و رقبای قدرتمندی در خاندان حاکم سعودی دارد و این علاوه بر جنایت قتل خاشقچی و شکستش در جنگ یمن است. نتانیاهو بن سلمان را متقاعد کرد که غرب و در راس آنها امریکا در مقابل مبالغی که پرداخت کرده، از اقداماتش چشم پوشی نخواهند کرد مگر آنکه به سازش با رژیم اشغالگر روی بیاورد و درهای جزیره العرب را به روی صهیونیستها بگشاید.

زمانی که نتانیاهو می گوید در صورت پیروزی در انتخابات، مکه را برای صهیونیست ها تضمین خواهد کرد؛ او از قصد مکه را انتخاب کرد؛ زیرا صهیونیست ها به حق یهودیان در مکه و خیبر به عنوان "سرزمین آبا و اجدادشان" اعتقاد دارند. قابل توجه آن است که آل سعود و وهابی ها بیش از 90 درصد از اثار و نشانه های اسلامی و سیره نبوی را نابود کردند و فقط آثار و نشانه های خیبر و دیگر اثار باقیمانده از یهودیان در جزیره العرب را حفظ کردند!!

تاکید نتانیاهو بر اینکه پیروزی اش در انتخابات از مکه می گذرد و اقدام بن زاید در اختراع یک دین جدید به نام "دین ابراهیم" درواقع برای ضربه زدن به قداست حرمین شریفین (مکه مکرمه و مدینه منوره) نزد یک میلیارد مسلمان است. زیرا آنها به اشتباه گمان می کنند که ملت های عرب و مسلمان فقط ارتش سایبری سعودی و اماراتی و اسراییلی هستند و علمای امت فقط علمای درباری هستند؛ حال آنکه واقعیت برخلاف تصورات سازشکاران است. زیرا ملت های عرب و مسلمان هیچ گاه از مقدسات خود و در راس آنها مکه و مدینه چشم پوشی نخواهند کرد. ملت های مسلمان همانطور که در یمن و سوریه شاهد هستیم، از عزت و کرامت خود نگذشتند و هزاران شهید در این راه تقدیم کردند؛ از این رو نتانیاهو مرتکب اشتباهی بزرگ شده است اگر گمان کند که پیروزی اش در انتخابات از مکه مکرمه می گذرد؛ زیرا ملتهای مسلمان برای فداکاری و از خودگذشتگی آمادگی فراوان دارند.

پربیننده ترین خبرها