بمباران گسترده مارب از سوی جنگنده های سعودی

بمباران گسترده مارب از سوی جنگنده های سعودی
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 21:52

خبرنگار العالم از حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به استان مارب یمن خبر داد.

العالم - یمن

بنابه به گزارش خبرنگار العالم، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی در 20 نوبت استان مارب یمن را بمباران کردند.

حمله گسترده جنگنده های سعودی به مارب در حالی صورت می گیرد که ساعتی پیش وزیرخارجه سعودی از آمادگی کشورش برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داده بود.

وزیر خارجه عربستان از ابتکاری برای آتش بس گسترده در سرتاسر یمن تحت نظارت سازمان ملل و رفع محاصره از فرودگاه صنعا خبر داد.

از سوی دیگر یکی از رهبران انصارالله در گفتگو با رویترز پیرامون طرح سعودی برای آتش بس گسترده در یمن اظهار داشت: عربستان بخشی از جنگ است و باید محاصره هوایی و دریایی علیه یمن را فورا متوقف کند.

همچنین رییس هیات مذاکره کننده یمن در این خصوص گفت: هرگونه موضع و یا ابتکاری که بخش انسانی را از معاملات نظامی و یا سیاسی جدا نسازد و محاصره را از یمن رفع نکند، جدی نیست و هیچ مساله تازه ای را در بر نمی گیرد.

محمد عبدالسلام تاکید کرد: عربستان باید توقف تجاوزگری و رفع محاصره را اعلام کند نه آنکه افکاری را مطرح کند که پیش از این مورد بحث و مناقشه قرار گرفته اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند، اما هزینه‌های سرسام‌آور آن باعث شد تا به استثناء امارات، سایر همپیمانان با سعودی، از این ائتلاف خارج شوند.

طی شش سال گذشته، عفو بین‌الملل گزارش‌های مفصلی در مورد چگونگی نقض حقوق بشر توسط متجاوزان به یمن از جمله جنایات علیه کودکان و غیرنظامیان این کشور ارائه کرده است، اما عربستان با حمایت کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، بدون هرگونه واکنش و اهمیتی به این گزارش‌ها به جنایات ضد انسانی خود در یمن ادامه داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها