آیا چهارمین انتخابات زودرس در سرزمینهای اشغالی به بن بست سیاسی خاتمه خواهد داد؟

آیا چهارمین انتخابات زودرس در سرزمینهای اشغالی به بن بست سیاسی خاتمه خواهد داد؟
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 15:05

چهارمین انتخابات کنست در سرزمین‌های اشغالی در حالی برگزار می شود که علی رغم همه تلاشهای سیاسی و تبلیغاتی نتانیاهو در سطح داخلی و بین المللی، نفرت موجود نسبت به وی نه تنها تغییر نکرده بلکه به شهادت اعتراضات گسترده و روزانه در سرزمین های اشغالی حتی شدید تر نیز شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

انتخابات کنست در سرزمین های اشغالی برای چهارمین بار در دو سال گذشته مجددا برگزار شد.

بنیامین نتانیاهو که خود و خانواده اش با پرونده های سنگین فساد روبرو هستند به اصلی ترین عامل بن بست سیاسی در این رژیم تبدیل شده است.

باقی ماندن در قدرت برای نتانیاهو که در صورت کناره گیری از قدرت و لغو مصونیت سیاسی به طور قطع در محاکم قضایی به زندان محکوم خواهد شد در حکم مرگ و زندگی را دارد.

این انتخابات به رفراندومی حیاتی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی مبدل شده و آینده سیاسی و حتی شخصی او را رقم خواهد زد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا وی تلاش زیادی را برای فراهم کردن شرایط دوپینگ سیاسی برای نتانیاهو معمول می داشت که تا حد زیادی به باقی ماندن نصفه و نیمه نتانیاهو در قدرت منجر شد.

وارد کردن فشار شدید از سوی آمریکا به کشورهای مرتجع عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یکی از اقدامات مهمی بود که زمینه را برای اقدامات تبلیغاتی نتانیاهو و کسب محبوبیت فراهم کرد.

نتانیاهو بدلیل مدیریت فاجعه بار در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا در سرزمینهای اشغالی و همچنین ناکامی در کنترل بحران اقتصادی بشدت مورد اعتراض و نفرت گروههای مختلف اجتماعی بوده و به صورت روزانه تظاهرات دهها هزار نفری بر علیه وی در شهرهای مختلف برگزار می شود

واشنگتن تلاش کرد با ارسال دست و دل بازانه واکسن کرونای تولید آمریکا برای رژیم صهیونیستی و انجام واکسیناسیون سراسری در سرزمینهای اشغالی در زمینه ایجاد پایگاه اجتماعی برای نتانیاهو نیز گام بردارد

شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حضورت مستاجران دموکرات در کاخ سفید ضربه سنگین دیگری بر برنامه های نتانیاهو برای دوپینگ سیاسی وارد کرد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا در اقدامی معنی دار چندین هفته پس از استقرار در کاخ سفید حتی حاضر به برقراری تماس تلفنی با نتانیاهو نیز نشد و به این شکل پیام قاطعی را به وی در مورد تغییر وضعیت گذشته منتقل کرد.

به هر حال چهارمین انتخابات کنست در سرزمین‌های اشغالی در حالی برگزار می شود که علی رغم همه تلاشهای سیاسی و تبلیغاتی نتانیاهو در سطح داخلی و بین المللی، نفرت موجود نسبت به وی نه تنها تغییر نکرده بلکه به شهادت اعتراضات گسترده و روزانه در سرزمین های اشغالی حتی شدید تر نیز شده است

سه انتخابات قبلی در سرزمینهای اشغالی نتواست فرجام تشکیل دولتی قدرتمند در سرزمینهای اشغالی را مشخص ساخته و به بن بست سیاسی موجود پایان دهد.

در آخرین انتخابات برگزار شده نهایتا دولتی ائتلافی با موقعیتی لرزان تشکیل شد اما بدلیل اختلافات شدید میان احزاب ،این دولت نیز حدود سه ماه قبل در دسامبرسقوط کرد. پارلمان رژیم صهیونیستی روز ۲۳ دسامبر سال قبل و پس از آن که ضرب‌الاجل قانونی برای تصویب بودجه دولت به پایان رسید و به طور خودکار منحل شد.

پس از انحلال پارلمان، مجددا برنامه ریزی برای برگزاری چهارمین انتخابات طی دو سال گذشته در ماه مارس آغاز شد.

برگزاری این انتخابات در شرایطی برگزار می شود که نظر سنجی‌ها انجام شده نشان می دهد که این انتخابات نیز احتمالا نمی تواند به به بن بست سیاسی موجود در سرزمین های اشغالی پایان بدهد و شرایط سیاسی،اجتماعی و اقتصادی نابسامان همچنان ادامه خواهد یافت.

نورنیوز

پربیننده ترین خبرها