چین سفیر انگلیس را احضار کرد

چین سفیر انگلیس را احضار کرد
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 16:14

وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در واکنش به اقدامات یکجانبه انگلیس علیه پکن به بهانه نقض حقوق بشر، سفیر این کشور اروپایی را احضار کرد.

العالم - آسیا

«شین گانگ» معاون وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در واکنش به تحریم‌های یکجانبه انگلیس علیه چین به بهانه نقض حقوق بشر، «کارولین ویلسون» سفیر این کشور اروپایی در چین را احضار کرد.

معاون وزیر خارجه چین ضمن احضار سفیر انگلیس تصریح کرد: «چین پاسخ لازم و قانونی به اقدامات اشتباه انگلیس خواهد داد».

پیش از این نیز، اوایل امروز، وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مقام‌های چین به بهانه نقض حقوق بشر، «نیکولا شاپیوس» سفیر این اتحادیه در چین را احضار کرده بود.

عصر روز گذشته (دوشنبه) یک مقام اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمانی «دی پی ای» گفت اروپا به دلیل نقض حقوق بشر درباره «اویغورها»، چین را تحریم کرده است. سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز گفت: «این مهم است که جامعه بین‌المللی پیام واضحی ارسال می‌کند که وضعیت در سین‌کیانگ بدون پاسخ نخواهد ماند».

ساعاتی بعد نیز وزارت خارجه چین اعلام کرد این اقدام اتحادیه اروپا دخالت فاحش در امور داخلی این کشور است و در واکنش به آن، مجازات‌هایی را برای ۱۰ اروپایی از جمله نمایندگان پارلمان، چند پژوهشگر و همچنین چهار نهاد را اعلام کرد.

چین البته بارها ادعای غرب علیه خود درباره نقض حقوق اقلیت ایغورها را «عاری از واقعیت» توصیف کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها