دخالت آمریکا در امور دفاعی چین و تقاضا در توقف تحرکات دریایی

دخالت آمریکا در امور دفاعی چین و تقاضا در توقف تحرکات دریایی
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 22:00

وزارت خارجه آمریکا با طرح ادعاهای بی اساس و در تلاش برای دامن زدن به اختلافات چین و سایر کشورهای منطقه، از پکن خواست تا تحرکات نظامی در دریای چین جنوبی را متوقف کند.

العالم - آمریکا

وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب با طرح ادعای های نادرست، از چین خواست تحرکات دریایی خود در منطقه به ویژه نزدیک فیلیپین را متوقف کند.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه آمریکا با درخواست از چین برای توقف به‌کارگیری تحرکات دریایی نظامی در منطقه، مدعی شد که اینگونه اقدام‌ها موجب ترساندن و تحریک کردن کشورهای دیگر می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه با جانبداری از فیلیپین و ادعای تجمع شناورهای نظامی چین در«ویتسون ریف» در شمال شرقی دریای چین جنوبی، از این مسئله ابراز نگرانی کرد.

چین تاکید می‌کند که بیشتر دریای چین جنوبی تحت حاکمیت سرزمینی این کشوراست. این در حالیست که ژاپن، فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان نیز هرکدام مدعی هستند که بخشهایی از دریای چین جنوبی که غنی از منابع نفت و گاز است، جزء قلمرو ارضی آنهاست. آمریکا در این بین بارها سعی کرده با محکوم کردن چین و دامن زدن به اختلاف بین کشورها، حضور نظامی خود در منطقه را به بهانه تقابل با چین افزایش دهد. تنش‌ها میان آمریکا و چین درباره تایوان، دریای چین جنوبی و هنگ‌کنگ افزایش یافته است.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین چندی قبل گفت، در پی اوضاع امنیتی بی‌ثبات با دیگر کشورها،‌ ارتش این کشور باید آماده باشد. رئیس جمهور چین گفت: «شرایط امنیتی کنونی کشورمان به طور گسترده ای ناپایدار و نامطمئن است.»

وی افزود: «تمام ارتش باید به هماهنگی و ارتباط میان ایجاد ظرفیت و آمادگی رقابت پرداخته و برای پاسخ به انواع شرایط سخت و پیچیده در هر زمانی آماده بود و قاطعانه از حق حاکمیت ملی، ‌امنیت و توسعه منافع حمایت کند.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها