با حضور رئیس جمهور؛

امروز؛ بهره برداری از ۳۹ طرح اقتصادی مناطق آزاد

امروز؛ بهره برداری از ۳۹ طرح اقتصادی مناطق آزاد
پنج‌شنبه 5 فروردين 1400 - 09:50

تا ساعتی دیگر، بهره برداری از ۳۹ طرح سرمایه گذاری صنعتی، انرژی، گردشگری و کشاورزی با حضور رئیس جمهور به صورت نشست تصویری آغاز می‌شود.

العالم - ایران/ سیاسی

این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی و ۲۰ میلیون دلاری دولت و بخش خصوصی در سه منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی و کیش و قشم در استان هرمزگان و همچنین منطقه ویژه سلفچگان در استان قم به بهره برداری می‌رسد و برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

در منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی ۱۸ طرح زیربنایی و تولیدی و واحد تولید سازه‌های گلخانه‌ای با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی دولت و هزار و ۲۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد که واحد تولید سازه‌های فولادی گلخانه‌ها، انواع موتور‌های پمپی و وان‌های فلزی صنعتی و پرده‌های نایلونی گلخانه‌ای و لوله‌های پلی اتیلن، واحد تولیدی کاغذ مخصوص ساخت صافی با ظرفیت ۱۵ هزار تن، واحد تولید منسوجات بی بافت به روش مذاب اسپان باند به ظرفیت ۹ هزار تن و واحد ۱۱۰ هزار تنی تولید انواع قیر و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ارس از مهمترین طرح‌های این منطقه است.

در منطقه آزاد کیش هم پارک زمستانی پنگوئن در مساحت ۸ هزار و ۴۸۲ متر مربع شامل یخ نوردی، سورتمه، تیوپ سواری و ریل گلایدر و همچنین برج ساحلی با ۱۴۷ واحد و در زمینی به مساحت ۳۳ هزار متر مربع با ۹۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد و برای ۲۳۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

در منطقه آزاد قشم هم، مجتمع اداری تجاری معراج در ۷ طبقه و ۲۲ هزار متر مربع، سایت تولید و تعمیر شناور‌های تا هزار تن، سامانه پایش تصویری رانندگی و نظارتی و توسعه اسکله بهمن و همچنین دو مجتمع اقامتی و تفریحی و یک مجتمع مسکونی با هزار و ۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی، ۲۰ میلیون دلار و ۲ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد و برای ۴ هزار و ۱۲۲ نفر نیز شغل ایجاد خواهد شد.

مهمترین طرح‌هایی که در منطقه ویژه سلفچگان در استان قم به بهره برداری خواهد رسید نیز شامل طرح‌های تولید کنسانتره خوراک دام، طیور و آبزیان و انواع مکمل خوراکی به ظرفیت ۳۵ هزار تن، طرح تولید مودم رایانه، انواع تلویزیون رنگی و دستگاه‌های استخراج رمزارز به ظرفیت ۱۲۰ هزار دستگاه، واحد تولیدی لباس فرم و مجلسی به ظرفیت ۱۶۰ هزار دست، واحد تولیدی انواع کیک و بیسکوییت به ظرفیت ۶ هزار تن و واحد تولیدی انواع فرز دستی، ماشین فرز، دریل قابل حمل و دریل پیچ گوشتی با ظرفیت تولید سالانه ۴۷۰ هزار دستگاه است.

طرح‌های منطقه ویژه سلفچگان استان قم با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد تومانی و ۴۰۰ هزار دلاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد و برای ۱۸۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها