آینده رژیم صهیونیستی پس از انتخابات اخیر چگونه خواهد بود؟

آینده رژیم صهیونیستی پس از انتخابات اخیر چگونه خواهد بود؟
پنج‌شنبه 5 فروردين 1400 - 16:58

بار دیگر نتانیاهو مانند دو سال گذشته در انتخابات نتوانست اکثریت آراء را برای تشکیل کابینه ای یکپارچه به دست بیاورد که نشانه استمرار بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی است.

العالمنظرکده

کارشناسان معتقدند که یکی از ویژگیهای انتخابات اخیر آن است که مانند گذشته میان جناحهای راست و چپ یا درباره مسائل سیاسی و اقتصادی نبود بلکه درباره ماندن یا نماندن نتانیاهو در صحنه قدرت این رژیم بود.

در این انتخابات گروههای چپگرا علیه نتانیاهو متحد شدند و همزمان، نتانیاهو و جدعون ساعر که از حزب لیکود جدا شده است، با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری نفتالی بنت و یائیر لبد با نتانیاهو و متحدین مذهبی اش نیز از دیگر ویژگیهای این انتخابات بود.

کارشناسان افزودند که در این میان، آراء فهرست عربی یکپارچه به ریاست منصور عباس نتیجه انتخابات اخیر را مشخص خواهد کرد چرا که اگر این فهرست به نخست وزیر رای دهد، نتانیاهو دیگر نیازی به آراء حزب راستگرای نفتالی بنت نخواهد داشت.

آنان خاطر نشان کردند که احزاب دینی صهیونیست مهمترین طرفهایی هستند که برای تشکیل کابینه با نتانیاهو ائتلاف خواهند کرد یعنی همان حامیان جنایت قتل عام نمازگزاران در حرم ابراهیمی که در دهه 90 قرن بیستم در الخلیل به وقوع پیوست.

کارشناسان خاطرنشان کردند که در این میان مقاومت غزه با شلیک موشک به رژیم صهیونیستی در بحبوحه انتخابات به این رژیم فهماند که نتیجه انتخابات هر چه باشد و نتانیاهو چه پیروز شود یا شکست بخورد، مقاومت مردم فلسطین تا تحقق اهداف این مردم ادامه خواهد یافت.

آنان گفتند که البته مخالفان نتانیاهو نیز وضع بهتری نسبت به وی ندارند و حتی در صورت پیروزی در انتخابات، به خاطر وجود اختلافات ریشه ای با طرف مقابل، قادر به تشکیل کابینه وحدت نخواهند بود.

پربیننده ترین خبرها