اقدام جدید آمریکا برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن عربستان توسط انصارالله

اقدام جدید آمریکا برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن عربستان توسط انصارالله
جمعه 6 فروردين 1400 - 08:52

خبرگزاری رویترز پنجشنبه شب گزارش داد که تیموتی لیندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن برای بررسی موضوع آتش بس و توافق صلح یمن، راهی خاورمیانه می‌شود.

العالم - یمن

رویترز به زمان و مدت سفر لیندرکینگ هیچ اشاره‌ای نکرده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت صنعا در خصوص طرح ادعایی عربستان گفت که این طرح یک دعوتنامه به گفت وگو است و عربستان خود را در جایگاه یک میانجی بی طرف قرار داده است و باتوجه به اتهامات و تهدیدهای موجود در این طرح، ارزش بررسی ندارد.
وی اظهار کرد: ما خواستار توقف جنگ و پایان محاصره و بازگشایی بنادر و فرودگاه ها بودیم اما طرح عربستان فقط شامل موضوع آتش بس است.
عبدالسلام گفت: ما دیدگاه خود را به اطلاع عمان رسانده ایم و پیش از اعلام موضع نهایی خود منتظر پاسخ می مانیم اما برای تداوم محاصره ملت، سندی امضا نمی کنیم. این طرح ادعایی عربستان به دنبال حملات موشکی و پهپادی و بازدارنده نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی در شرق عربستان صورت می گیرد.

تحرک جدید آمریکا تنها دقایقی پس از آن روی می‌دهد که رسانه‌های سعودی ضمن تأیید حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان اعلام کردند که این کشور هدف هشت فروند پهپاد یمنی قرار گرفته است.

وزارت انرژی عربستان با تأیید ضمنی حملات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب این کشور از آتش سوزی در یکی از مخازن ایستگاه فرآورده‌های نفتی در جیزان به دنبال این حملات خبر داد.
فیصل بن فرحان آل سعودی وزیر امورخارجه عربستان جمعه گذشته از ارائه طرحی برای آتش بس در یمن خبر داد، طرحی که مقام‌های انصارالله اعلام کردند که چیزی برای گفتن ندارد و تنها جنبه رسانه‌ای دارد.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها