شیون سعودی‌ها از شدت حملات یمنی‌ها

شیون سعودی‌ها از شدت حملات یمنی‌ها
شنبه 7 فروردين 1400 - 12:55

از زمانی‌که پهپادها و موشک‌های بالستیکی ارتش یمن وارد خط رویارویی با ائتلاف متجاوز شده، معادله بازدارندگی و توازن قدرت‌ها تغییر بسیاری کرده و ریاض مجبور شده است هر چند به صورت دیرهنگام، ولی به شکست خود در جنگ یمن اذعان کند.

العالم- نظرکده

ناظران معتقدند، اگر هفتمین سال جنگ یمن با 6 سال قبل مقایسه شود می‌توان شدت گرفتن پاسخ یمنی‌ها به تجاوزات ائتلاف سعودی- آمریکایی را به وضوح متوجه شد.

کارشناسان می‌گویند، قدرت و توان یمنی‌ها برای رویارویی با ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکا هر سال بیشتر می‌شود و قطعا نیروهای یمنی در هفتمین سال جنگ، از مرحله دفاع به مرحله حمله با موشک‌های بالستیک و پهپادها منتقل می‌شوند.

آنها افزودند، همه می‌دانند که عربستان سعودی هدف موشک‌های بالستیک و پهپادهای یمنی شده ولی رسانه‌های سعودی و آمریکایی در تلاش هستند از اهمیت و حجم حملاتی که عمق عربستان را هدف قرار می‌دهند بکاهند. ولی عربستان سعودی دیگر نمی‌تواند این حملات را انکار کند و دردها و ناله‌های آن از شدت این حملات بیشتر از سال‌های قبل شده است.

کارشناسان اظهار داشتند، عربستان سعودی بعد از شکستش در مواجهه با ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به جهانیان متوسل شده است و می‌گوید که انصارالله به تهدیدی برای ناوبری دریایی تبدیل شده است.

کارشناسان مسائل بین‌المللی تأکید دارند، اعتراف رژیم سعودی به حملات پهپادی و موشک‌های بالستیکی ارتش یمن اعتراف به شکستی سخت در یمن تلقی می‌شود.

کارشناسان گفتند، رژیم سعودی همواره بر شکست‌هایش در مقابل ارتش یمن سرپوش بگذارد و از زمانی‌که بیشتر کشورهای غربی فروش سلاح به این رژیم را متوقف کرده‌اند، ریاض دست به دامن اتحادیه اروپا شده است.

روزنامه "دویچه وله" آلمان در مقاله‌ای نوشته است: عربستان سعودی در جنگ علیه یمن شکست خورده است و باید به این شکست و نیز به قدرت ارتش یمن اذعان کند.

پربیننده ترین خبرها