دستبند زدن کودک «پنج ساله» سیاه‌پوست در آمریکا مقابل چشم مادر

دستبند زدن کودک «پنج ساله» سیاه‌پوست در آمریکا مقابل چشم مادر
يکشنبه 8 فروردين 1400 - 15:14

خانواده یک کودک پنج ساله سیاه‌پوست آمریکایی، از ماموران پلیس و اداره آموزش و پرورش شهرستان مریلند به دلیل بدرفتاری و بازداشت فرزندشان شکایت کردند.

العالم - آمریکا

بازداشت یک کودک پنج ساله توسط نیروهای پلیس در مریلند آمریکا و دستبند زدن او در مقابل چشم مادرش، جنجال‌های زیادی بپا کرده و در این کشور خبرساز شده است.

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گزارش داد، به دنبال شکایت خانواده یک کودک پنج ساله اهل «مریلند» آمریکا، فیلمی از بدرفتاری ماموران اداره پلیس این شهرستان، دستگیری او و دستبند زدن به این کودک منتشر شد.

بخش‌هایی از این ویدئو که تاریخ آن به چهاردهم ژانویه سال جاری برمی‌گردد، نشان می‌دهد ماموران اداره پلیس شهرستان مریلند کودک پنج ساله را به دلیل خروج بی اجازه از محوطه مدرسه بازداشت و به اداره پلیس منتقل می‌کنند.

ماموران پلیس مریلند بعد از حضور مادر این کودک، چند بار از او می‌خواهند که فرزندش را کتک بزند اما مادر او از انجام این کار امتناع می‌کند.

گریه‌های کودک پنج ساله و درخواست او از ماموران پلیس برای آزاد کردن او بخش دیگری از این ویدئوی جنجالی است.


بازداشت کودک پنج ساله در مریلند آمریکا

به دنبال حضور مادر این کودک، ماموران پلیس مریلند مقابل چشمان مادر آمریکایی به فرزندش دستبند زدند.

یکی از افسران پلیس آمریکا خطاب به این کودک وحشت زده و گریان می‌گوید: «احساس می‌کنی که می‌توانی خودت تصمیم بگیری؟ آیا بزرگسال شدی؟ آیا ۱۸ سالته؟ چرا امروز از مدرسه بیرون رفتی؟ من اهمیتی به این نمی‌دهم که نمی‌خواهی به مدرسه بروی اما تو حق انتخاب نداری، متوجه (حرف من) می‌شوی؟».

در فیلم دیده می‌شود که بعد از گرفتن بازوی کودک پنج ساله توسط یک مامور پلیس مریلند آمریکا او شروع به گریه می‌کند اما بعد از گریه و زاری وی، افسر پلیس خطاب به او می‌گوید: «بهتر است (گریه کردن) را تمام کنی. نمی‌خواهم (صدای گریه‌هایت) را بشنوم».

کودک گریان اهل مریلند در جواب به اظهارات افسران پلیس آمریکا به آنها می‌گوید: «من می‌خواهم به (خانه) بروم».

در بخش دیگری از تقابل خبرساز نیروهای پلیس مریلند با این کودک، یکی از افسران زن پلیس او را یک «کوچولوی وحشی» خطاب می‌کند و در واکنش به گریه‌های او فریاد می‌زند: «صدایت را بِبُر».

بعد از این برخورد نیروهای پلیس مریلند، خانواده این کودک در ماه ژانویه از ماموران پلیس دخیل در بازداشت فرزندشان و همچنین مسئولان شهرستان و اداره آموزش و پرورش مریلند به دادگاه شکایت کردند.

به گفته خانواده او، این کودک پنج ساله به دنبال بازداشتش توسط نیروهای پلیس مریلند و رفتار تندشان، دچار «پریشانی عاطفی شدیدی» شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها