روسیه:گروه‌های مسلح مانع خروج شهروندان سوری از گذرگاه‌های انسانی می‌شوند

روسیه:گروه‌های مسلح مانع خروج شهروندان سوری از گذرگاه‌های انسانی می‌شوند
يکشنبه 8 فروردين 1400 - 22:08

نائب رئیس مرکز آشتی روسیه گفت که گروه‌های مسلح در مناطق تحت تسلط ترکیه مانع خروج شهروندان استان‌های حلب و ادلب از گذرگاه‌های انسانی می‌شوند.

العالم - اروپا

«الکساندر کاربوف» نائب رئیس مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه گفت که گروه‌های مسلح مانع از خروج شهروندان استان‌های ادلب و حلب از گذرگاه‌های انسانی در آنجا می شوند.

به گزارش کانال تلگرامی «الإعلام الحربی المرکزی»، وی افزود: در سوریه گذرگاه سراقب و میزناس در استان ادلب و گذرگاه ابوزیدان در استان حلب با کمک مرکز آشتی روسیه برای تسهیل خروج اهالی از مناطق تحت تسلط افراد مسلح در این دو استان گشوده شده است.

این مقام روسی گفت: گروه‌های مسلح در اراضی تحت کنترل نیروهای ترکیه مانع از خروج شهروندان از پست‌های بازرسی می‌شوند و در عبور و مرور افراد و خودروها را با تهدید به زور و بازداشت سنگ اندازی می‌کنند.

کاربوف گفت: افراد مسلح با ایجاد پست‌های بازرسی در مناطق منتهی به گذرگاه‌ها مانع رسیدن شهروندان به آنجا می شوند و همچنین راهپیمایی‌هایی را در حمایت از خودشان راه انداخته‌اند تا کار گذرگاه‌های انسانی را متوقف کنند.

نائب رئیس مرکز آشتی وزارت دفاع روسیه در سوریه گفت: این مرکز از نیروهای ترکیه در شمال سوریه خواست به تعهداتشان پایبند باشند و جابجایی آزاد و ایمن شهروندان از طریق گذرگاه‌ها را بر اساس توافقاتی که قبلا منعقد شده است، تضمین کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها