تاکید «رحمان» و «چاووش اوغلو» بر توسعه همکاری های اقتصادی+تصاویر

تاکید «رحمان» و «چاووش اوغلو» بر توسعه همکاری های اقتصادی+تصاویر
دوشنبه 9 فروردين 1400 - 20:06

در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با وزیر امور خارجه ترکیه بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و به خصوص اقتصادی و تجاری تاکید شد.

العالم - ترکیه

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه که جهت انجام سفر رسمی و شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» در این کشور به سر می برد، دیدار کرد.

طی این دیدار طیف وسیعی از موضوعات همکاری های تاجیکستان و ترکیه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری، انرژی، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، جهانگردی، علوم، آموزش و بهداشت مورد بحث و تبادل نظر قرار داده شد.

رحمان و چاووش اوغلو بر ضرورت برگزاری و تماس ها و مذاکرات سطح عالی دو کشور در آینده نزدیک تاکید کردند.

همچنین تشدید فعالیت های کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری و برگزاری نشست های کارفرمایان و صاحبان صنایع و نمایشگاه های کالا و تجهیزات از ابزارهای موثر توسعه تعاملات اقتصادی عنوان شد.

رئیس جمهور تاجیکستان و وزیر امور خارجه ترکیه نسبت به گسترش مناسبات در عرصه های فرهنگی، علمی، آموزشی و پزشکی اظهار علاقه مندی کردند.

همچنین در مورد سطح همکاری ها در زمینه های امنیتی و به ویژه مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته فراملی تبادل نظر صورت گرفت.

رحمان و چاووش اوغلو پیرامون برخی از موضوعات منطقه ای و بین المللی را نیز مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در چارچوب سفر رسمی خود به تاجیکستان همچنین با «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه این کشور دیدار و مذاکرات انجام داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها