جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی مأرب یمن را بمباران کردند

جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی مأرب یمن را بمباران کردند
سه شنبه 10 فروردين 1400 - 09:06

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۱۸ بار استان مأرب یمن را بمباران کردند.

العالم - عربستان سعودی

جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۱۵ بار شهرستان صرواح و ۳ نوبت نیز شهرستان مدغل استان مأرب را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، توپخانه ائتلاف سعودی نیز مناطق مسکونی در شهرستان مرزی باقم استان صعده واقع در شمال یمن را هدف قرار دادند.

در همین حال مقام های نظامی یمن اعلام کردند، ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آن طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ مرتبه آتش بس استان الحدیده را نقض کردند.

حملات ائتلاف سعودی به استان مأرب در روزهای گذشته نیز با توجه به پیشروی نیروهای یمنی در این استان ادامه داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، رو به رو هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها