واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به دستاوردهای ارتش یمن در مارب

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به دستاوردهای ارتش یمن در مارب
چهارشنبه 11 فروردين 1400 - 21:10

کاربران شبکه های اجتماعی در یمن و دیگر کشورها به دستاوردهای دلاورمردان ارتش یمن و کمیته های مردمی در جبهه مارب و آزادی مواضع راهبردی و مهم پس از نبردهای سنگین با مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی واکنش نشان دادند.

العالم ـ یمن

جبهه های نبرد در مارب شاهد رویارویی هایی افتخارآمیز است. کمتر از 30 درصد از استان مارب باقی مانده تا از دست مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی امریکایی آزاد شود. جنگنده های متجاوزان بیش از 30 بار مناطق را بمباران کردند تا از پیشروی مبارزان یمنی جلوگیری کنند. اما نیروهای مشترک یمن همچنان به پیشروی و آزادی مواضع راهبردی ادامه می دهند.

مبارزان یمنی طی ساعات گذشته در مرزهای شمال غرب مارب پیشروی کردند که بر اثر آن مزدوران سعودی شماری از مناطق راهبردی در جبهه های غرب مارب را از دست دادند. این تحولات سبب شد تا نیروهای مشترک، نبرد را به مواضع نزدیک به منطقه صحن الجن منتقل کنند و به کوههای الخشب نزدیک شوند که به دنبال آن مزدوران از منطقه عقب نشینی کردند.

آزادی کامل مارب می تواند به مثابه اعلام شکست عربستان در تجاوزگری علیه یمن باشد و روند جنگ را به طور کامل تغییر خواهد داد. مارب اخرین پایگاه مزدوران در شمال به شمار می آید.

در پی این پیروزی های افتخار آمیز، کاربران شبکه های اجتماعی و هواداران مقاومت هشتگ مارب را راه اندازی کردند تا با دلاورمردان یمن ابراز همبستگی کنند. آنها در توییت های خود بر حمایت از ارتش و کمیته های مردمی یمن تاکید کردند.

"ماجد العنثری" توییت کرد: ارتش ملی و مقاومت در جبهه الکساره در غرب مارب در حال پیشروی هستند. مواضع راهبردی تحت کنترل درآمدند و سلاح های متنوع به غنیمت گرفته شد و همچنان پیشروی ادامه دارد در حالی که شاهد فروپاشی در میان شبه نظامیان هستیم.

کاربری به نام "Dr. AlYamania" نوشت: فرار مزدوران از مواضع خود در مارب عجیب نیست زیرا آنها برای دین و یا میهن مبارزه نمی کنند بلکه برای ائتلاف سعودی و کسب ریال سعودی می جنگند.

کاربر دیگری به نام "طالب فی القانون" نیز توییت کرد: به آزادی مارب ادامه دهید زیرا این امر تنها راه حل است ومذاکرات راه به جایی نخواهد برد. آزادی مارب سبب خواهد شد تا دشمن تمام شرطهای ملت یمن را بپذیرد. مذاکراتی که بر آتش بس تاکید می کند، نیرنگی بیش نیست تا آزادی مارب متوقف شود .

"محمد عبدالسلام" رییس هیات مذاکره کننده یمن روز گذشته تاکید کرد که ائتلاف متجاوز از ورود کشتی های حامل فرآورده های نفتی و مواد غذایی و پزشکی از سازمان ملل به بندر الحدیده جلوگیری کرد. این اقدام ظالمانه مغایر با قوانین بین المللی و نقض حقوق ملت یمن است. او همچنین این اقدام ائتلاف را یک دزدی دریایی و جنایتی بزرگ دانست.

"الناجی الوحید" نیز توییت کرد: شماری از سرکردگان هادی در مارب ناپدید شدند. گردانی از شبوه پس از رویارویی با قبایل عبیده و نیروهای اصلاح در مارب، این شهر را ترک کردند.

"بسام الحمیری" نوشت: آزادی مارب پایانی برای حکومت آل سعود و زوال نظام جنایتکار آنها خواهد بود. تمام بحران های منطقه نیز به لطف خداوند با زوال ال سعود به پایان خواهد رسید. آزادی مارب سرنوشت امت را به طور کامل تعیین خواهد کرد.

"هیلان الشامخ" نیز توییت کرد: کسانی که اوضاع جنگ یمن را از 6 سال تاکنون دنبال کرده اند و از واقعیت های میدانی و نظامی اطلاع دارند، باید مارب را از چنگ ائتلاف متجاوز و مزدورانش، آزاد شده و پاکسازی شده تلقی کنند.

عربستان و ائتلاف متجاوزش روی گروههای تروریستی و در راس آنها القاعده برای توقف پیشروی نیروهای مشترک یمن حساب کرده بودند. این استان پایگاه تاریخی القاعده به شمار می آید و آزادی آن به معنای پایان دادن به تروریسم در یمن است.

پربیننده ترین خبرها