جنگ یمن .. با توهم آل سعود آغاز شد و به رسوایی اش ختم شد

جنگ یمن .. با توهم آل سعود آغاز شد و به رسوایی اش ختم شد
چهارشنبه 11 فروردين 1400 - 22:21

عربستان سعودی هفت سال قبل که جنگ علیه یمن را آغاز کرد مدعی شد که تصمیم به این جنگ کاملا در ریاض اتخاذ شده است، اما پس از مدتی، ائتلافش با کشورهای دیگر ثابت کرد که این جنگ، جنگی نیابتی از سوی استکبار جهانی است که عربستان فقط مجری آن است.  

العالم – کشکول

این مساله وقتی بیشتر اثبات شد که هیات صنعا اعلام کرد که شرکت کنندگان در گفت و گوهای مسقط در عمان، در واقع نمایندگان آمریکا، انگلستان و عربستان سعودی، هستند و مزدوران منصور هادی و به اصطلاح شورای انتقالی، گروگان عربستان بوده و عربستان نیز گروگان استکبار جهانی است.

اما هیات انصارالله بر خلاف ادعای رسانه های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و غرب، نماینده ایران نیست بلکه نماینده مردم یمن است که ریاست آن را محمد عبدالسلام به عهده دارد.

این هیات ثابت کرد که هدفش فقط ایجاد ثبات در یمن و حفظ یکپارچگی آن است اما طرف مقابل به گفته عبدالسلام، هدفش تحمیل نوعی سازش بر مقاومت یمن به بهانه تامین نان، دارو و تردد آزادنه مردم است که به همین دلیل، چنین صلح تحمیلی هرگز محقق نخواهد شد.

کارشناسان گفتند که انصارالله با ایجاد موازنه جنگی با آل سعود توانست امنیت و اقتصاد سعودی و همپیمانانش را با نوعی چالش مواجه کرده و آنان را به نشستن پشت میز مذاکره در مسقط وادار کند.

البته پرونده یمن بسیار پیچیده است و با توجه به توطئه چینی سعودی و استکبار جهانی، حتی از پایان بحران نیز مشخص نیست این کشور ثبات خواهد یافت یا خیر، لذا هر سناریویی امکان پذیر است.

پربیننده ترین خبرها