«ناوالنی» اعتصاب غذا کرد

«ناوالنی» اعتصاب غذا کرد
پنج‌شنبه 12 فروردين 1400 - 02:41

چهره سرشناس و یکی از رهبران اصلی مخالف دولت روسیه اعلام کرد که در اعتراض به جلوگیری از معاینه وی توسط پزشک اعتصاب غذا کرده است.

العالم-اروپا

الکسی ناوالنی روز چهارشنبه در مطلبی در صفحه اینستاگرامش که برخی رسانه ها از جمله ریانووستی آن را منتشر کردند، نوشت: اعتصاب غذا تنها شیوه باقی مانده برای مبارزه است.

وی افزود: من حق دارم که توسط پزشک معاینه شده و دارو دریافت کنم اما مسئولان زندان از انجام این خواسته من خودداری می کنند. درد از ناحیه کمر به پا منتقل شده است.

ناوالنی ادامه داد بدنبال بی حسی پای راست، پای چپم نیز بی حس شده است و این مساله مرا نگران کرده است.

وی نوشته است: بجای ارائه کمک های پزشکی مانع از خواب من می شوند و هشت بار بیدارم می کنند.

گزارش‌های تائید نشده حاکیست که ناوالنی، با محرومیت از خواب در زندان در شرایط دشوار قرارگرفته است. وکلای او نیز از وخامت حال جسمانی او در زندان خبر داده و نسبت به در خطر بودن وضعیت سلامتی و جان وی ابراز نگرانی کرده‌اند.

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) سال گذشته در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی در اوایل ماه جاری اعلام کردند، نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با بررسی نمونه‌های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام کرده است که در مورد وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است. اما روسیه این ادعاها را رد کرده و کاملا بی اساس می‌داند.

دادگاه مسکو بهمن ماه گذشته پس از چند ساعت شور ناوالنی را به تحمل مجازات دو سال و نیم حبس محکوم کرد.

ايرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها