پیشروی‌های جدید یمن در جبهه مأرب و فرار فرمانده نیروهای «هادی»

پیشروی‌های جدید یمن در جبهه مأرب و فرار فرمانده نیروهای «هادی»
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 11:12

نیروهای صنعا در حالی بر مناطق راهبردی جدیدی در جبهه مأرب مسلط شده و به ۱۱ کیلومتری شهر مأرب از سمت شمال آن رسیده‌اند که متجاوزان به اردوگاه آوارگان هم رحم نمی‌کنند و آنرا زیر آتش سنگین توپخانه خود قرار داده‌اند.

العالم - یمن

نیروهای صنعا پیروزی نظامی بزرگی در جبهه مأرب کسب کردند و نیروهای وابسته به ریاض را با پاکسازی مناطق زیادی در مأرب غافلگیر کردند.

منابع محلی در استان الجوف یمن از نبرد شدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه نیروهای ائتلاف به سرکردگی سرتیپ «عبدالله الضاوی» فرمانده منطقه ششم نظامی وابسته به نیروهای ائتلاف سعودی خبر دادند و اینکه نیروهای صنعا موفق به آزادسازی مناطق راهبردی جدیدی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «حویشیان» را ساعاتی پس از اینکه یورش گسترده مزدوران تیپ های 122 و 110 را دفع کردند، پاکسازی کردند.

نیروهای صنعا منطقه «حویشیان» در جنوب شرق پادگان «الخنجر» که در فاصله 11 کیلومتری از شهر مأرب در سمت شمال قرار دارد را به کنترل خود درآوردند و این پس از فرار فرمانده منطقه ششم نظامی دشمن رخ داد.

جنگنده‌های ریاض به نیروهای فراری خود هم رحم نمی‌کنند

منابع یمنی فاش کردند: جنگنده‌های سعودی مزدورانش را حین فرار از منطقه «حویشیان» هدف قرار داده است که بر اثر آن ده‌ها نفر از آنها کشته و زخمی شدند.

جنایت ائتلاف سعودی علیه آوارگان در غرب مأرب

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای ائتلاف سعودی مرتکب جنایت جدید علیه اردوگاه آوارگان در منطقه «ذنه الصوابین» در غرب شهر مأرب شده‌اند و اردوگاه آوارگان را در منطقه «الصوابین» در کرانه سد مأرب با توپخانه گلوله باران کرده‌اند.

این منابع به حملات توپخانه‌ای به منازل مسکونی در «وادی ذنه» از جمله منزل «شیخ محمد بن احمد الزایدی» اشاره کردند.

منابع یمنی از خسارات وارده به اردوگاه آوارگان و نیز سوخته شدن برخی منازل مسکونی در «وادی ذنه» خبر دادند.

ارسال تجهیزات نظامی از سوی ترکیه برای نیروهای «هادی»

منابع یمنی اعلام کردند که ترکیه تجهیزات نظامی برای نیروهای حزب «الاصلاح» در یمن ارسال کرده است و این تجهیزات به بندر موگادیشو رسیده تا به یمن ارسال شود.

این منابع بیان کردند: تجهیزات ارسالی ترکیه که به سومالی رسیده، شامل 200 خودرو زرهی است.

آنکارا 15 مارس گذشته هم محموله تسلیحاتی به بندر «قنا» در «رضوم» در استان «شبوه» تحت کنترل نیروهای حزب الاصلاح ارسال کرده بود.

تداوم حملات هوایی به یمن

جنگنده های ائتلاف سعودی در ادامه حملات خود به یمن، مناطقی از الجوف، مأرب، الحدیده و صعده را بمباران کردند.

اوضاع مصیبت بار شهر عدن تحت کنترل اشغالگران

«ماجد الداعری» کارشناس امور اقتصادی یمنی در حمله شدید به دولت دست نشانده سعودی در یمن از اوضاع مصیب بار شهر عدن پرده برداشت و اعلام کرد: مردم در عدن اوضاع بدی دارند از خدمات رسانی خبری نیست و بیماری همه روز جان مردم را می‌گیرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها