بیانیه نمایندگان مجلس؛ تحریم‌های ظالمانه باید یکپارچه لغو شود

بیانیه نمایندگان مجلس؛ تحریم‌های ظالمانه باید یکپارچه لغو شود
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 13:58

شماری از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای بر اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها و شرط جمهوری اسلامی ایران برای لغو یکباره آن تاکید کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بیانیه جمعی از نمایندگان در حمایت از قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها و شرط جمهوری اسلامی ایران برای لغو یکباره تحریم‌ها در جلسه علنی روز یکشنبه از سوی روح الله متفکر آزاد قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ در تحولاتی در حوزه سیاست خارجی کشور در حال پیگیری و رقم خوردن است که مجلس شورای اسلامی مبتنی بر اصول حکمت، عزت و مصلحت، حفظ منابع ملی با حساسیت و دقت کامل آنها را رصد خواهد کرد و واکنش متناسب خواهد داشت. سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، ملزم کردن طرف های متعاهد به لغو کامل تحریم ها و به فرض ماندگاری تحریم ها، برنامه ریزی برای خنثی سازی تحریم ها، پیشرفت اقتصادی و ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم است.

دراین بیانیه تاکید شده است: در سال ۱۴۰۰ که از سوی رهبر حکیم انقلاب به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نامگذاری شد، انتظار می‌رود دولت محترم سیاست خنثی سازی تحریم‌ها را مبتنی بر این شعار راهبردی دنبال کند.

تعدادی از نمایندگان در این بیاینه تاکید کردند: مجلس یازدهم نیز با همین رویکرد بر سفر و معیشت مردم دغدغه مند خواهد بود و در این باره هرگونه اقدام تقنینی و نظارتی لازم را دنبال خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: درباره آنچه در این روزها در مذاکرات در قالب کمیسیون مشترک برجام دنبال می شود، تاکید می‌کنیم که براساس مفاد قانون مجلس و تاکید همه مسوولان نظام و رهبر معظم انقلاب، لغو تحریم‌ها باید به طور کامل و پس از راستی آزمایی ایران با ارائه گزارش فنی و سیاسی دولت به کمیسیون های انرژی و امنیت ملی و سیاست خارجی و در نهایت تصویب مجلس انجام و اعلام شود تا آمریکا بتواند به برجام بازگردد.

نمایندگان در این بیانه تاکید کردند: تحریم‌های ظالمانه برجامی بر ایران که در دولت‌های اوباما و ترامپ به ملت مظلوم ایران اسلامی تحمیل شد، باید یکباره و یکپارچه لغو شوند و در این مسیر انجام هر گونه مذاکره برای تعریف گام های متوازن با طرف های متعاهد ۱+۴ و آمریکا، عملا به ایجاد تاخیر در لغو کامل تحریم ها توسط عده‌ای محدود به ضرر منابع ملت، غیرقابل قبول و مغایر سیاست‌های کلی نظام و قانون مجلس تلقی خواهد شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: مجلس شورای اسلامی در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد و معتقد است تنها پافشاری بر این قانون راهبردی است که می‌تواند قدرت و منطق برتر جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان دیکته کند و آنها را مجبور نماید تحریم‌ها را به طور کامل لغو کنند تا فشار اقتصادی از مردم برداشته شود.

نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در این بیانیه خاطر نشان کردند: مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط راهبردی مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورهای دنیا از جمله چین استقبال می‌کند و مطابق اصول متعدد قانون اساسی بر تصویب هرگونه قرارداد تعهدآور برای کشور در مجلس اصرار داشته و پس از آن در اجرای به طور دقیق نظارت خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها