الشامی: جنایات‌های آمریکا در یمن ادامه دارد

الشامی: جنایات‌های آمریکا در یمن ادامه دارد
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 14:40

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن تصریح کرد؛ جنگ یمن در دوره دمکرات ها آغاز شد و همچنان این سیاست از سوی بایدن تداوم دارد.

العالم - یمن

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: هر چند که برخی می‌گویند زیرساخت‌ها و اقتصاد یمن در هفت سال تجاوز از بین رفت، اما قدرت اصلی ما مردم هستند که وقتی در محاصره قرار گرفتند به سمت خودکفایی رفتند.

به نوشته پایگاه خبری نبأ، ضیف الله الشامی، جنگ یمن در دوره دمکرات ها، یعنی ریاست جمهوری اوباما، آغاز شد و در دوره ترامپ ادامه یافت و اکنون بایدن روی کار آمده است و سیاست تجاوز به یمن هیچ تغییر نکرده در مصاحبه با این پایگاه درباره ادعا‌های آمریکا مبنی بر توقف جنگ در یمن گفت: جنگ یمن در دوره دمکرات ها، یعنی ریاست جمهوری اوباما، آغاز شد و در دوره ترامپ ادامه یافت و اکنون بایدن روی کار آمده است و سیاست تجاوز به یمن هیچ تغییر نکرده بلکه شیوه آن تغییر کرده است. دولت بایدن تلاش می‌کند با تحریک احساسات و گمراه کردن افکار عمومی بگوید که سیاست بایدن، توقف جنگ است و دولت او به مسئله حقوق بشر توجه دارد، اما این نظام بایدن (دمکرات) بود که جنگ را آغاز کرد و ما به اظهارات سران دولت آمریکا مبنی بر توقف تجاوز اعتماد نداریم.
وی درباره اینکه طرف سعودی اعلام کرده اجازه ورود کشتی‌ها به الحدیده را داده است و فرودگاه صنعا به صورت جزئی بازگشایی شده است گفت: این صحبت‌ها به هیچ عنوان درست نیست. ائتلاف متجاوزان تلاش می‌کند در زمینه پرونده حقوق بشر، معامله پایاپای انجام دهد و از وارد کردن ۴ فروند کشتی حاوی مشتقات نفتی صحبت کرد که ۳ فروند در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و شهروندان یمنی هیچ بهره‌ای از این موضوع نبردند. اینکه مشتقات نفتی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، خوب است، اما اینکه گفته شد محاصره برداشته شده است درست نیست آن‌ها گفته بودند اجازه ورود ۱۷ فروند کشتی را خواهند داد این اتفاق رخ نداد. آن‌ها فقط می‌خواهند بگویند طرفی که مانع تراشی می‌کند ما هستیم.
ضیف الله الشامی درباره نقش سازمان ملل در بحران یمن گفت: ما می‌دانیم که سازمان ملل مجری سیاست‌های امیران جنگ و کسانی است که این جنگ را راه انداخته اند و فقط در ظاهر نقش میانجی را دارد. ما به این اعتبار پذیرفتیم که سازمان ملل ایفای نقش کند که یک عرف بین المللی است، اما ما ساده لوح نیستیم که هر جا بخواهند ما را ببرند.

سازمان ملل در بسیاری از کشور‌ها بر اساس سیاست خریدن رهبران و نظام ها، برای خدمت به منافع خود عمل کرد، اما در یمن شکست خورد، چرا که رهبری در یمن صادقانه و مواضع کاملا مشخص است. مثلا درباره پرونده اسیران گفتیم ما همه اسیران را در برابر آزادی همه اسیران خود آزاد خواهیم کرد.

وزیر اطلاع رسانی دولت انصارالله یمن درباره نارضایتی آمریکا و سازمان ملل از تصمیم ارتش و کمیته‌های مردمی برای آزادی شهر مأرب گفت: آن‌ها مأرب را نقطه شروع هرگونه عملیات نظامی و اداره عملیات نظامی در داخل یمن می‌دانستند. این منطقه با توجه به وزنه تاریخی، اقتصادی و اجتماعی که دارد همه عناصر داعش، القاعده، مزدوران از نقاط مختلف جهان در آن حضور دارند و آن‌ها این عناصر را به کار می‌گیرند. مأرب از مهمترین استان‌های یمن است و پاک کردن آن از متجاوزان و اشغالگران وظیفه‌ای ملی و ارزشی است به همین سبب دشمن تلاش کرد این گونه به جهان نشان دهد که جنگ مأرب، تجاوز به کشوری دیگر است. آمریکا، اروپا و انگلیس می‌دانند که آزادی مأرب به معنای آزادی پایگاه‌هایی دیگر از نیرو‌های ائتلاف است و ممکن است به دنبال آن، دیگر مناطق هم آزاد شوند.

وی درباره دستاورد‌های انصارالله در هفتمین سال تجاوز به یمن گفت: شاید حملات دردناکی امسال صورت گیرد و این مسئله به طرف‌های نظامی و میدانی مربوط می‌شود و آن‌ها می‌دانند کی و چگونه این نبرد را مدیریت کنند، اما همانطور که سید عبدالملک بدر الدین حوثی گفت امسال، سال غافلگیری‌ها خواهد بود.

وزیر اطلاع رسانی دولت انصارالله یمن درباره اینکه مردم این کشور چگونه از ۷ سال تجاوز استفاده کردند گفت: مردم یمن استفاده‌های بسیار کردند هرچند که برخی می‌گویند زیرساخت‌ها و اقتصاد از بین رفت، اما قدرت اصلی ما مردم هستند که اگر همه ساختمان‌ها هم در یمن نابود شود، کشور را آباد خواهند کرد. مردم یمن وقتی در محاصره قرار گرفتند به سمت خودکفایی رفتند. توانایی‌های یمن افزایش یافت. ما طرح‌های بزرگی در سال هفتم تجاوز به یمن داریم که شامل طرح چشم انداز ملی برای ساخت یمن می‌باشد و اقدامات میدانی صورت خواهد گرفت.

الشامی درباره اینکه چرا عمق دیگر کشور‌های متجاوز و مشخصا امارات، مانند عربستان هدف قرار نمی‌گیرد، گفت: سید عبدالملک صراحتا گفت هر گونه اقدام امارات در ساحل غربی با واکنش در داخل امارات همراه خواهد بود. ما با امارات توافق استکهلم را امضا کردیم و اگر امارات در جبهه ساحل به اقدامی دست بزند، پاسخ ما همانگونه که سید عبدالملک صراحتا گفت: در دوبی، ابوظبی و دیگر مناطق خواهد بود.

وزیر اطلاع رسانی دولت انصارالله در پایان، این پیام را به سعودی‌ها داد: به نظام سعودی می‌گویم از آنچه رخ داده است عبرت بگیرید و در محاسبات خود بازنگری کنید و ببینید که یمنی ها، مردمی کریم و اهل بخشش هستند و کینه توز نیستند، اما اگر به آن‌ها تجاوز شود به خروش می‌آیند و اگر طرفی بخواهد آن‌ها را به زانو درآورد، ذلت را نمی‌پذیرد. نظام سعودی باید آگاه باشد که تجاوز به یمن در درجه اول توطئه‌ای برای این نظام است تا دیگر هیچ طرفی در منطقه دوستدار آل سعود نباشد و هر جنایتی هم که در جهان رخ می‌دهد عربستان در آن نقش دارد. آمریکا می‌خواهد بزرگی و عظمت مکه، بیت الله الحرام و اماکن مذهبی و مقدس را در ذهن کشور‌های عربی و اسلامی از بین ببرد تا به بهانه اینکه آل سعود در جهان آتش افروزی کرده است، این مناطق را اشغال کند. اما بدانید کشوری که در کنار شما خواهد ایستاد همان کشوری است که به آن تجاوز کردید، یعنی یمن. مردم یمن نمی‌توانند ببینند که مردم نجد، حجاز یا اماکن مقدس به غنیمتی برای آمریکا و اسرائیل و اهداف آن‌ها تبدیل شوند. به همین سبب سران عربستان باید به راه درست برگردند و حتی به مقدار کمی هم که شده است از کار‌های اشتباه خود دست بردارند. افراد عاقل در عربستان باید بدانند که این همه اشتباه و سبکسری، آغازی برای زوال این خاندان جنایتکار است. از آن‌هایی که در دانشگاه هایشان از «نشهد ان لا اله الاالله و ان محمد رسول الله» دم می‌زنند باید پرسید شما کجا و این موعظه‌هایی که می‌کنید کجا؟ بیندیشید و بفهمید که زوال و نابودی سرنوشت شماست و این سرنوشت دور نیست و خدا به بندگانش ظلم و خلف وعده نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها