آزادسازی مارب نزدیک است؛

حربه ضد بشری عربستان برای فرار از شکست در مارب

حربه ضد بشری عربستان برای فرار از شکست در مارب
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 17:29

تجارت ائتلاف سعودی و مزدورانش با جان آوارگان یمنی و استفاده از آنان به عنوان سپرهای انسانی وتبدیل  اردوگاههای آوارگان به پادگان های نظامی؛ مانعی اصلی برای ارتش و کمیته های مردمی یمن در درگیری مارب است که به مرحله آزادسازی بسیار نزدیک شده است.

العالم درگوشی

علیرغم شدت حملات ائتلاف متجاوز به مناطق اطراف مارب ، اما ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیشروی خود برای آزادسازی این شهر ادامه می دهند که آزادی آن به خاطر اهمیت استراتژیک این شهر، ضربه محکمی به متجاوزان ائتلاف سعودی ـ اماراتی خواهد بود که طی سالها تلاش کردند تبلیغ کنند که صنعا ما می آییم و به مرزهای و پایتخت یمن رسیده ایم .

اما شرایط علیه آنان تغییر کرده زمانی که شهر مارب در تیررس شلیک نیروهای مشترک یمنی واقع شد و از ماهها پیش از نظر نظامی در معرض سقوط است اما دولت صنعا تصمیم به تعویق انداختن آن گرفت و دشمنان نیز از آوارگان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کرده و از ترک مردم از اردوگاههایی که صحنه درگیری های نظامی در اطراف شهر مارب است، جلوگیری کرد.

ائتلاف متجاوز سعودی، با نزدیک شدن ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیروزی نهایی و پایان درگیری، از اهرم های فشار جدیدی برای توقف پیشروی با استفاده از آوارگان به عنوان اهرم فشاری انسانی استفاده می کند زیرا نیروهای متجاوز سعودی به آوارگان اجازه انتقال به مناطق امن و دور از درگیری را نمی دهند و این اتفاقات در برابرافکار عمومی داخلی و بین المللی صورت گرفته است.

با نزدیک شدن درگیری ها به اردوگاه آوارگان، دهها آواره مجبور شدند از مدیریت اردوگاه درخواست ترک و یافتن مناطق امن کنند اما مقامات وابسته به حزب الاصلاح که بر شهر مارب تسلط دارند، با ان مخالفت کرده و برای مجبور کردن مردم به ماندن در اردوگاه، آنها را به قطع کمکها تهدید کردند.

به گفته برخی از آوارگان، مقامات مسئول اردوگاه از انواع روشها مانند بازداشت شمار زیادی از انان به دلیل درخواست انتقال به مکانی امن برای ترساندن آنان استفاده می کنند.

آنان افزودند نیروهای مزدور دو هفته پیش دهها آواره را از اردوگاه به بهانه پاسخ به درخواستشان برای انتقال به مکانی جایگزین و امن، به ترک اردوگاه با همه وسایل شخصی و با پای پیاده مجبور کردند.

مسوولان دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، سوء استفاده از آوارگان در مقابله با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن را پنهان نمی کنند زیرا از ماهها پیش جنجالی ایجاد کرده و به دروغ ادعا می کنند که میلیون ها نفر از آوارگان داخل شهر مارب هستند تا به این ترتیب از آوارگان به عنوان سپر انسانی برای توقف پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن استفاده کنند.

برخی رسانه ها نیز طی روزهای گذشته از اقدام نیروهای مزدور در هدف قرار دادن آوارگان در چند منطقه پیرامون شهر مارب و تلاش برای متهم کردن نیروهای ارتش و کمیته ها پرده داشتند.

آوارگان مارب طی دوره گذشته در معرض نقض حقوق انسانی و تجاوزات متعدد مزدوران متجاوز قرار گرفته اند برخی اسناد نیز چندی پیش از اقدام نیروهای مزدور برای فراخواندن زنان از اردوگاههای اوارگان در ساعات پایانی شب بدون هیچ دلیلی پرده برداشت. نیروهای مزدور هم چنین اخیرا چندین زن را به اتهام مزدوری از اردوگاهها منتقل و به نیروهای سعودی تحویل داده اند.

برخی ناظران معتقدند اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش، پیامدهای زیادی علیه آنها خواهد داشت از جمله این که آوارگان را به قیام علیه ظلم و ستم و تجارت با خون مردم برای رسیدن به اهداف پست آنان وامی دارد و قیام آنان کمکی برای ارتش و کمیته های مردمی یمن است که در تلاش برای آزاد سازی شهر مارب از پلیدی اشغالگران و مزدوران تروریستی هستند.

این منابع هم چنین از برنامه ریزی مزدوران برای جنایت در حق آوارگان و سپس تهمت زدن به ارتش و کمیته های مردمی یمن مانند آنچه در سوریه و نمایشنامه سلاح شیمیایی در مناطق تحت کنترل مخالفان آن کشور رخ می دهد، خبر دادند.

آنان معتقدند که بعید نیست مزدوران درمارب،در حق آوارگان جنایتی مرتکب شوند و از آن به عنوان اهرم فشار بر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی برای توقف عملیات آزاد سازی استان مارب استفاده کنند.

کما اینکه متجاوزان سهودی دور از جبهه های مارب در صدد انحراف توجه افکار عمومی به جبهه های دیگر هستند مانند جبهه تعز، زیرا درگیری های خشونت امیز میان نیروهای مشترک یمنی با مزدوران متجاوز سعودی ـ اماراتی ادامه دارد و برای کاهش فشار ناشی از شکست های مزدوران در جبهه های مارب و دیگر جبهه ها، درصدد هستند پیروزی های خیالی خود را تبلیغ کنند و با هدف قرار دادن شهروندان و مناطق مسکونی آنان در صدد جبران شکست های خود هستند.

برخی رسانه ها به نقل از برخی منابع خود، پس از ناکامی پدافند هوایی ریاض در رهگیری موشک های یمنی اعلام کردند ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان اخیرا سامانه ضد موشکی پاتریوت را در شهر مارب، پناهگاه مزدوران تروریست های یمن مستقر کرده است.

یک پایگاه خبری به نقل از منبعی گفت شماری از سامانه های دفاعی پاتریوت وابسته به ائتلاف سعودی اخیرا به شهر مارب منتقل شده است.

نگرانی ریاض نیز پس از توانایی پدافند هوایی یمن در هدف قرار دادن عمق عربستان و هدف قرار دادن اماکن و مراکز حیاتی این کشور دو چندان شده است عملیاتی که مهم تر و دردناک تر از هدف قرار دادن تاسیسات غول پیکر نفتی آرامکو بود.

عملیات های جدید نیروهای یمنی، غافلگیری های زیادی در سال هفتم این جنگ تحمیلی دارد و هدف موشکها و پهپادها نیز تعطیلی عربستان است کما اینکه فرودگاهها و فعالیت بنادر از جمله فرودگاه جیزان، ابها، عسیر و نجران تاکنون غیر فعال است.

اکنون ارتش و کمیته های مردمی یمن به رغم اقدامات نیروهای متجاوز بر شهر مارب تسلط دارند و ائتلاف متجاوز هیچ برگه برنده ای برای استفاده از آن در مارب ندارد.

پربیننده ترین خبرها