ترافیک اروپایی در لیبی؛ رئیس شورای اروپا به طرابلس رفت

ترافیک اروپایی در لیبی؛ رئیس شورای اروپا به طرابلس رفت
دوشنبه 16 فروردين 1400 - 14:18

رئیس شورای اروپا به عنوان عالی‌ترین مقام اتحادیه اروپا برای حمایت از «دولت وحدت ملی لیبی»، وارد طرابلس شد و با نخست‌وزیر این دولت دیدار کرد.

العالم _ لیبی

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا به منظور نشان دادن حمایت اروپایی‌ها از تشکیل دولت جدید در لیبی به این کشور سفر کرد.

خبرگزاری آناتولی خبر داد، چارلز میشل رئیس شورای اروپا در سفر به لیبی حمایت خود را از دولت جدید تشکیل شده در این کشور اعلام کرد.

بیستم اسفند ماه ۱۳۹۹ سرانجام بعد از رایزنی‌های فشرده بین طرف‌های مختلف لیبیایی، سازمان ملل و برخی کشورهای غربی، عربی و آفریقایی، «دولت وحدت ملی لیبی» تشکیل شد.

به دنبال رأی اعتماد پارلمان لیبی به دولت وحدت ملی به نخست‌وزیری «محمد الدبیبه»، پنجم فروردین ماه ۱۴۰۰ وزرای خارجه ایتالیا، آلمان و فرانسه به منظور اعلام حمایت از این دولت، وارد طرابلس شدند.

چارلز میشل رئیس شورای اروپا، روز یکشنبه (دیروز) وارد طرابلس شد و با محمد الدبیبه دیدار کرد.

این مقام اروپایی بعد از این دیدار گفت: «مردم لیبی با ایجاد و استقرار شورای ریاستی و دولت وحدت ملی، شاهد یک لحظه تاریخی بوده است. من می‌خواستم هر چه زودتر به (لیبی) بیایم تا پیغام صریح و قدرتمندی به مردم و رهبری جدید در لیبی را ارسال کنم».

او خطاب به لیبیایی‌ها افزود: «ما تلاش‌های شما برای متحد شدن بر اساس وحدت ملی و آشتی را تحسین می‌کنیم. آینده لیبی در دستان شماست. شما فرصتی بی نظیر برای ساختن یک کشور یکپارچه، مستقل، با ثبات و مرفه دارید».

رئیس شورای اروپا قرار است بعد از سفر به لیبی، فردا سه شنبه با «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس و همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها