واکنش کاربران عراقی به توافقنامه های همکاری با امارات و عربستان

واکنش کاربران عراقی به توافقنامه های همکاری با امارات و عربستان
دوشنبه 16 فروردين 1400 - 20:12

سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به عربستان و امارات و امضای توافقنامه های همکاری با این دو کشور، خشم مردم عراق را برانگیخت؛ زیرا زخم عراقی ها از حوادث تروریستی که با حمایت این دو کشور همراه بود، التیام نیافته است.

العالم ـ داغ های مجازی

کاربران عراقی با راه اندازی هشتگی تحت عنوان "سازشکاران برادران شیطان هستند"، خواستار توقف دخالت های امارات و عربستان در امور داخلی عراق شدند و اظهار کردند این کشور به تدریج در حال رها شدن از تروریسم است و به سمت استقلال و آزادی و عدم وابستگی به بیگانگان قدم می گذارد.

کاربران درباره برقراری روابط نزدیک با امارات و عربستان هشدار دادند و گفتند که این امر اگر ادامه یابد سبب خواهد شد تا عراق نیز به سازش با رژیم اشغالگر روی بیاورد. آنها در عین حال تاکید کردند که محور مقاومت مانعی در برابر طرح های اسراییلی و امریکایی خواهد بود.

برخی کاربران دیگر نیز اظهار داشتند که عراق هیچگاه تاریخی درخشان با عربستان و امارات به خود ندیده است بلکه همواره عراقی ها شاهد تروریسم و دشمنی و توطئه این دوکشور علیه عراق و دیگر آزادگان منطقه و نیز شاهد سازش آل سعود و آل زاید با صهیونیستها بوده اند. اگر کسی دیدگاه دیگری دارد در واقع با دشمنان عراق همدست شده و در راستای خدمت به سازش با رژیم اشغالگر و قاتلان کودکان یمن گام نهاده است. کاربران تصریح کردند که نزدیکی با کشورهای سازشکار به معنای تایید رژیم صهیونیست در اشغال مناطق بیشتر است.

کاربران دیگری نیز توضیح دادند که عراق از حق مشروع ملت های مسلمان در مخالفت با رژیم اشغالگر به عنوان دشمن مسلمانان و نیز مخالفت با جنایت های رژیم ال سعود علیه یمن و علیه ملتهای منطقه حمایت می کند.

کاربران همچنین به رهبران سیاسی عراق یادآور شدند که تمام فقها و تمام مذاهب اسلامی معروف اتفاق نظر دارند که اگر قطعه ای از خاک کشورهای اسلامی توسط دشمنان اشغال شود، جهاد و مبارزه برای بازپس گیری آن واجب است.

پربیننده ترین خبرها