حبس موقت ۲۴ تظاهرکننده معترض در الجزایر

حبس موقت ۲۴ تظاهرکننده معترض در الجزایر
سه شنبه 17 فروردين 1400 - 13:50

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد، دستگاه قضایی الجزایر ۲۴ تن از شرکت کنندگان در تظاهرات جنبش اعتراض‌آمیز "الحراک "علیه نظام را پس از دو روز بازداشت به اتهام آسیب رساندن به اتحاد کشور به حبس موقت محکوم کرد.

العالم - آفریقا

شبکه الحره نوشت، "کمیته ملی آزادی بازداشتی‌ها" اعلام کرد، ۱۴ تظاهرکننده پس از حضور در دادگاه "سیدی محمد" در مرکز پایتخت و ۱۰ تن دیگر پس از حضور در دادگاه باب الواد به حبس موقت محکوم شدند.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد، افراد بازداشتی به "نقض وحدت کشور" ، "اجتماع غیر مسلح" و "تحریک به اجتماع غیر مسلح" متهم شدند.

این تظاهرکنندگان روز شنبه در جریان تظاهرات صدها تن از حامیان جنبش الحراک در پایتخت الجزایر بازداشت شدند که در پاسخ به فراخوان‌های این جنبش دست به تظاهرات زده بودند.

پیش از این بازداشت‌ها، کمیته ملی آزادی بازداشتی‌ها تعداد زندانیان بازداشتی به دلیل فعالیت‌های مرتبط با تظاهرات یا آزادی‌های فردی را حدود ۳۰ تن تخمین زده بود.

در ماه فوریه پس از صدور حکم عفو از سوی عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر حدود ۴۰ بازداشتی آزاد شدند.

تظاهرات علیه نظام سابق به ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه از ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ شروع شد و معترضان در جریان این تظاهرات‌ها خواستار برچیده شدن نظام برجای مانده از زمان استقلال الجزایر در سال ۱۹۶۲ شدند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها