دیدار نخست‌وزیر لیبی با امیر کویت و ولی‌عهد ابوظبی

دیدار نخست‌وزیر لیبی با امیر کویت و ولی‌عهد ابوظبی
پنج‌شنبه 19 فروردين 1400 - 11:31

نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی در سفر دوره‌ای به چند کشور حاشیه خلیج فارس، در کویت با امیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - لیبی

«عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر لیبی صبح روز چهارشنبه (دیروز) در کویت با «نواف الأحمد الصباح» امیر این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

خبرگزاری کویت (کونا) با اعلام این خبر گزارش کرد که نخست‌وزیر لیبی در بدو ورود به کویت نیز مورد استقبال «صباح الخالد» نخست‌وزیر کویت قرار گرفت.

«محمد حموده» سخنگوی دولت وحدت ملی لیبی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: سفر الدبیبه به کویت در راستای سفر دوره‌ای او به چند کشور حاشیه خلیج فارس با هدف ایجاد اتحاد بین کشورها در خصوص پرونده لیبی است.

حموده در این سفر برای تقویت روابط با تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس احترام متقابل تلاش خواهد کرد.

بحران لیبی اخیرا پس از گذشت‌ سال‌ها هرج و مرج در این کشور و درگیری بین نیروهای شرق و غرب آن، شاهد گشایش بود و طرف‌های لیبیایی با تشکیل یک دولت انتقالی یکپارچه موافقت کردند و مردم لیبی‌ امیدوارند که تشکیل این دولت به درگیری مسلحانه در این کشور که از زمان فروپاشی رژیم «معمر القذافی» در سال ۲۰۱۱ آغاز شده است، پایان دهد.

نخست‌وزیر لیبی همچنین در سفری به امارات چهارشنبه شب (دیشب) با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد.

الدبیبه در این دیدار ولی‌عهد ابوظبی را در جریان آخرین تحولات لیبی و تلاش‌های صورت گرفته برای رهبری مرحله آینده به ویژه برای تحقق امنیت و ثبات کشور و آماده‌سازی زمینه برگزاری انتخابات قرار داد.

در این دیدار روابط و همکاری مشترک امارات و لیبی در زمینه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

امارات از جمله کشورهایی بود که در درگیری‌های اخیر بین نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» با نیروهای غرب لیبی وابسته به «فائز السراج»، با تسلیح نیروهای حفتر از آن‌ها حمایت می‌کرد و سازمان ملل بارها در گزارشی از اقدام امارات در نقض تحریم تسلیحاتی لیبی خبر داده بود

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها