جهانپور: اولین محموله واکسن کوواکس به مقصد تهران ارسال شد

جهانپور: اولین محموله واکسن کوواکس به مقصد تهران ارسال شد
پنج‌شنبه 19 فروردين 1400 - 18:46

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بارگیری و ارسال اولین محموله واکسن کوواکس به مقصد تهران خبر داد.

العالم - ایران

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین محموله واکسن تهیه شده از ساز و کار کوواکس شامل بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن آکسفورد آسترازنکا تولیدی شرکت SK-Bio کره جنوبی، دقایقی پیش از مسیر آمستردام به مقصد تهران، بارگیری و ارسال شده است.

واکسیناسیون کرونا در ایران از ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ با واکسن روسی «اسپوتنیک وی» آغاز شده است.

بر اساس اعلام علی‌رضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکنون ۷۹۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است.

رییسی شب گذشته (شنبه) بیان کرد: برخی واکسن‌ها نیز در راه است و در هفته جاری به ایران می‌رسد. البته وضعیت خاصی در مورد واکسن در جهان پیش آمده و اختلافاتی که بین برخی کشورها ایجاد شده به دلیل واکسن است.

وی افزود: حتی ما واکسن خریده و پول کامل را داده بودیم و ۱۲۵ هزار دوز به دست ما رسید و بقیه توسط دادستانی هند متوقف شد و گفتند که به واکسن نیاز دارند.

رییسی ادامه داد: این وضعیت در سایر کشورهای اروپایی نیز حاکم است و موضوع واکسن، یک بحث دیپلماتیک و مهم بین دولت‌هاست. از سبد کوواکس ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن کرونا خریدیم و قرار بود قبل از عید نوروز، ۴.۲ میلیون دوز به ما تحویل بدهند که این میزان به ۳.۲ میلیون دوز تبدیل شد و آخرین خبر این است که ۷۸۰ هزار دوز واکسن تا چهارشنبه به دست ما می‌رسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گفته بود: در حال حاضر حدود ۲۵۰ هزار نفر در کشور واکسینه شده و حدود ۵۶ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها