کرونا | تداوم نزول بهای جهانی نفت در هفته گذشته

کرونا | تداوم نزول بهای جهانی نفت در هفته گذشته
شنبه 21 فروردين 1400 - 10:41

در پی شیوع مجدد کووید-19، بهای جهانی نفت هفته گذشته را با نزول پشت سر گذاشت.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از بلومبرگ، تشدید نگرانی‌ها در خصوص اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا و تأثیر منفی آن بر اقتصاد کشورهای مختلف سبب شد بهای جهانی نفت، هفته گذشته را با بیشترین نزول در سه هفته اخیر به پایان رساند.
هفته گذشته بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) 3.5 درصد نزول را تجربه کرد که از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند سال 99) یک رکورد محسوب می‌شود.

این در حالی است که اعضای اوپک و کشورهای مهم غیرعضو قرار است به‌زودی تولید نفت خود را افزایش دهند و مشخص نیست بازار قادر به هضم حجم بیشتری از نفت باشد.

گرچه مصرف نفت در هند و ایالات متحده رو به افزایش است، اوج‌گیری مجدد شیوع کووید-19 و افزایش احتمال بازگشت محدودیت‌های مسافرتی به اروپا عرصه را بر بهای جهانی نفت تنگ‌تر کرده است.

عربستان سعودی می‌گوید معتقد است گروه موسوم به اوپک+ درباره افزایش تدریجی سطح تولید در سه ماه آینده تصمیم مناسبی را اتخاذ کرده است و چشم‌انداز حاکم بر بازار نفت نیز به نظر مثبت می‌رسد. اما از سوی دیگر ادامه مذاکرات ایران و اعضای برجام و افزایش احتمال بازگشت ایران به بازار نفت می‌تواند بر بهای طلای سیاه تأثیرگذار باشد.

پربیننده ترین خبرها