گفت‌و‌گوی تلفنی وزیران خارجه ترکیه و مصر

گفت‌و‌گوی تلفنی وزیران خارجه ترکیه و مصر
شنبه 21 فروردين 1400 - 15:13

پس از انتشار اخباری مبنی بر بهبود روابط ترکیه و مصر، منابع ترکیه‌ای گزارش دادند که وزیر خارجه این کشور با همتای مصری خود تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، امروز (شنبه)، با «سامح شکری» همتای مصری خود به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

خبرگزاری «آناتولی» در این خصوص گزارش داد که وزیر امور خارجه ترکیه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همتای مصری خود تبریک گفته است.

حدود یک ماه قبل، مولود چاووش اوغلو در اظهاراتی که از تلویزیون ترکیه پخش شد، اعلام کرد که ترکیه و مصر تماس‌های دیپلماتیک خود را از سر گرفته‌اند.

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن بیان اینکه آنکارا و قاهره در سطح وزارت خارجه و در سطح اطلاعاتی ارتباط دارند، گفته بود:‌ «ارتباطات میان ترکیه و مصر بدون پیش‌شرط از جانب دو طرف آغاز شده است. ما تماس‌های خود با مصر را در سطح دیپلماتیک آغاز کرده‌ایم».

این اعلام پس از آن بود که مقامات ترکیه‌ای با تمجید از برخی اقدامات مصر، اظهارات مثبتی را درباره این کشور بر زبان آوردند.

ترکیه پس از کودتای ارتش مصر به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی»، فرمانده وقت ارتش و رئیس جمهور فعلی علیه دولت «محمد مرسی»، اولین رئیس جمهور منتخب این کشور بعد از انقلاب ۲۰۱۱ و فوت مشکوک او در زندان که ترکیه از ین حادثه، به «شهادت مرسی» تعبیر کرد، روابط خود با قاهره را قطع و وارد تنش با مصر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها