تلاش آمریکا برای حفظ آبرو در مذاکرات وین

تلاش آمریکا برای حفظ آبرو در مذاکرات وین
يکشنبه 22 فروردين 1400 - 16:56

برخی کارشناسان و ناظران معتقدند آغاز مذاکرات پیروزی برای ایران است و توپ هم اکنون در زمین آمریکا برای حل و فصل این مساله است.

العالمنظرکده

برخی دانشگاهیان دانشگاه تهران معتقدند ورود به این مذاکرات به اندازه ای که برای آمریکا دشوار است برای ایران دشوارنیست زیرا ایران به وعده های خود در توافق هسته ای عمل کرد و امریکا از توافق خارج شد و اکنون باید ابتدا خودش به توافق بازگردد و دوم اینکه تحریم های جدید علیه ایران را لغو کند زیرا اگر امریکا از توافق هسته ای خارج نمی شد این تحرمی های جدید علیه ایران تحمیل نمی شد.

محافل دانشگاهی ایران افزودند : امریکا بیش از ایران و اتحادیه اروپا به توافق هسته ای نیاز دارد زیرا آنها با چین رقابت دارند و ناکامی آنان در بازگشت به توافق تاثیر منفی بر این رقابت خواهد داشت.

این افراد افزودند:امریکا برای بازگشت به توافق هسته ای و زمینه سازی جهت آن به دنبال زمان است زیرا دولت آمریکا در این زمینه تحت فشارهای داخلی و خارجی است.

برخی محافل دانشگاهی لبنان نیز تاکید کردند آغاز مذاکرات وین دستاوردی برای ایران و نتیجه سالها پایداری است .

برخی کارشناسان روابط بین المللی نیز اعلام کردند بالا بودن سقف درخواستها در ابتدا عادی است و ایرانی ها به خوبی فن مذاکره را می دانند از این رو عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت مذاکرات دشوار اما سازنده خواهد بود.

برخی فعالان حزب محافظه کار بریتانیا نیز اعلام کردند مذاکرات شاهد پیشرفت مثبت و به دور از تاثیرات و تنش های خارجی بوده است.

برخی فعالان حزب محافظه کار بریتانیا پیش بینی می کنند ملت ایران در نهایت پیروز است و تاکید دارند امریکا انواع سیاست ها و سلاح ها و در نهایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین سیاست فشار اقتصادی را در این زمینه به کار بست و دیگر اهرمی برای امریکا جهت فشار بر ایران باقی نماند.

دانشگاهیان ایران تاکید دارند ایران به طرفهای مذاکره وین یک ماه برای دست یافتن به راهکار پیش از از سرگیری اقدامات (کاهش تعهدات هسته ای )فرصت داده که بدین ترتیب توپ برای حل مساله در زمین امریکا قرار دارد زیرا ایران امادگی خود برای بازگشت به نقطه صفر را در صورت بازگشت امریکا به توافق هسته ای و لغوتحریم های تحمیلی اعلام کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها