شلیک موشک های یمن به قلب بن سلمان

شلیک موشک های یمن به قلب بن سلمان
يکشنبه 22 فروردين 1400 - 23:29

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن صبح امروز از حمله پهپادی مبارزان یمنی به فرودگاه جیزان و پایگاه ملک خالد عربستان خبر داد؛ انتشار این خبر به معنای حمله ای کوبنده دیگر به قبل سعودی است.

العالم - كشكول

جولان پهپادها و موشک های یمنی در آسمان عربستان این نکته را به ولیعهد سعودی گوش زد می کند که دیگر هیچ راه فراری باقی نمانده است، سعودی که تصور می کرد با دلارهای خود و خرید مزدور می تواند پیروزی بخرد حال با واقعیت میدان مبارزه روبرو شده است، در مقابل آنها مردانی ایستاده اند که نه برای پول که برای شرافت و دفاع از دین و وطن مبارزه می کنند.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز صبح اعلام کرد: نیرو‌های هوایی و پهپادی این کشور با یاری خدا توانستند صبح امروز (یکشنبه) با دو فروند موشک قاصف k۲ آشیانه جنگنده‌های عربستان را در فرودگاه جیزان و همچنین پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در جنوب عربستان را هدف حملات خود قرار دهند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود، این حملات در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره یمن صورت گرفته است.

یمن در 6 سال گذشته در مقابل حملات، محاصره و کشتار متجاوزان مقاومت کرده است و حال در سال هفتم مقاومت یمنی، به خوبی جایگاه خود را یافته است و به درستی از مرحله دفاع وارد مرحله پاسخ شده است، یمن در مارب پیشروست و به خوبی توانسته است حملات نیروهای متجاوز را پاسخ دهد و به پیشروی خود ادامه دهد.

به گونه ای که نیروهای مشترک پس از درگیری های خشونت‌آمیز با مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی توانست در دو منطقه الکساره و الشجح واقع در شمال غرب شهر مارب پیشروی های زیادی کند.

نیروهای مشترک به منطقه جبل مراد در جنوب مارب حمله کردند و درگیری ها در سه جبهه این شهر رخ داد و این درگیری های خشونت آمیز به کشته و زخمی شدن دهها مزدور ائتلاف متجاوز سعودی و انهدام شمار زیادی از تجهیزات سنگین منجر شد.

جنگنده‌های سعودی برای توقف پیشروی نیروهای مشترکی که به پیشروی خود در منطقه ادامه می دهند، حملات سنگینی به خطوط مقدم کردند.

آزاد سازی این استان می تواند ضربه کوبنده ای برای عربستان و مزدورانش باشد و زمام امور را در هر عملیات نظامی از دست آنان خارج کند و انان را در موضع دفاع قرار داده و از پیشروی انان جلوگیری کند.

تسلط بر مارب نیز راه را برای نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی به سوی شرق باز خواهد کرد زیرا به موازات دو استان شبوه و حضرموت است و از جنوب نیز به موازات دو استان البیضا و شبوه است بنابرای آزادسازی ان مسیر جنگ را در یمن تغییر خواهد داد.

از اینرو بدون شک عربستان جنگ را و خود را باخته و همه دنیا می داند مداخله نظامی این کشور و به ویژه حملات هوایی ،زیر ساخت های یمن را تخریب کرده و موجب کشتار هزاران بی گناه و بزرگترین فاجعه انسانی در قرن 21 شده و طی چند هفته پیروز خواهد شد تا انصار الله به قویترین گروه یمنی تبدیل شود که به خوبی آشفتگی عربستان در ابتکارهای ناعادلانه که گاهی شبیه شرط بندی و محاصره ظالمانه یا گاهی با هدف قرار دادن غیر نظامیان و خسته کردن عربستان و درک اینکه پس از این سالها راه برون رفتی از باتلاق یمن ندارد نشان می دهد.

بمباران نیروهای یمنی تاکید دارد که یمن جدی است و به حملات ویژه خود به عمق راهبردی عربستان ادامه می دهد و پیام هایی برای نظام سعودی دارد مبنی بر اینکه مرحله آتی بر نظام سعودی سخت خواهد بود زیرا مرحله نظامی گسترده ای است که شاید حملات بزرگتری در تاریخ این درگیری شکل بگیرد.

پربیننده ترین خبرها