مزدوری تلویزیون العربیه سعودی برای صهیونیست ها/ وقتی العربیه به تطهیر تل آویو در برابر اسیر فلسطینی می پردازد

مزدوری تلویزیون العربیه سعودی برای صهیونیست ها/ وقتی العربیه به تطهیر تل آویو در برابر اسیر فلسطینی می پردازد
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 13:14

بر کسی پوشیده نیست که تلویزیون سعودی "العربیه" شبانه‌روز بر طبل عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌کوبد و در صدد است چهره سیاه آن را بازسازی کند و نیز به جریان‌ها و کشورهای مقاوم علیه این رژیم اشغالگر، حمله ور می شود.

العالم- کشکول

شمار مخاطبان تلویزیون سعودی العربیه که با شیوه‌های مختلف نفرت‌پراکنی و فتنه‌انگیزی، اخبار دروغ و جعلی منتشر می‌کند، هر روز درحال کاهش است و اگر حمایت‌های مالی نامحدود رژیم ریاض نبود مطمئنا این بوق تبلغیاتی تا حالا تعطیل شده بود.

تلویزیون العربیه، هنگام پرداختن به "خبر" مربوط به محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، سوریه، عراق، یمن، لبنان، حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی، الحشد الشعبی، انصارالله و هر جریانی که علیه رژیم صهیونیستی است، با رویکردی بسیار کینه‌توزانه‌تر و متخاصم‌تر از اسرائیل آن را منتشر می‌کند، به گونه ای که حتی رژیم صهیونیستی که جنایت‌ها و وحشیگری‌هایش حد و مرزی ندارد، از پرداختن به این گونه "خبر" مشابه رویکرد العربیه سعودی شرم می‌کند.

آخرین رسوایی العربیه، که اوج نفرت آن را به جهان عرب و اسلام فاش ساخته است، گزارش آن درباره وضیعت روحی وخیم "منصور الشحاتیت" اسیر آزاده‌ای است که تحت شکنجه‌های عوامل امنیتی رژیم اسرائیل در زندان‌ها بخشی از حافظه خود را از دست داده است.

گزارش توهین‌آمیز العربیه خشم گسترده‌ فلسطینیان را موجب شده است. این تلویزیون در تلاش برای تبرئه کردن رژیم اسرائیل از جنایت خود علیه این مبارز فلسطینی، مدعی شده که منصور الشحاتیت، اسیر تازه آزاد شده فلسطینی نه به دست صهیونیست‌ها بلکه از سوی دیگر اسرای فلسطینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به حدی که حافظه خود را از دست داده است-. رژیم صهیونیستی هفته گذشته منصور شحاتیت اهل کرانه باختری را پس از 17 سال اسارت آزاد کرد. او پس از آزادی نتوانست اعضای خانواده خود، مادر و برادرانش را به یاد بیاورد-. در همین راستا، "معتصم سقف الحیط" عکاس و خبرنگار فلسطینی شبکه العربیه، شب گذشته در صفحه فیسبوک خود نوشت که دیگر برای این شبکه کار نخواهد کرد اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین نیز با محکوم کردن ادعای شبکه العربیه، از معتصم سقف الحیط تقدیر کرده است. هیئت عالی اسرای فلسطینی جنبش حماس در زندان‌های اراضی اشغالی اتهام زنی ریاض را به شدت رد کرد. خانواد این آزاده فلسطینی نیز به ادعاهای شبکه العربیه که طی آن در فیلمی، به تبرئه اشغالگران از مسئولیت تشدید وخامت حال الشحانیت پرداخته و به جای آن جنبش حماس را متهم کرده بود، واکنش نشان داد. در فضای رسانه‌ای و در شبکه‌های مجازی مثل توییتر، مخالفان شبکه العربیه گاهی این شبکه سعودی را به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی، "العبـریه" می‌نامند.

وقتی العربیه این‌چنین روی زخم اسرای فلسطینی این‌گونه نمک می‌پاشد چگونه ممکن است مخاطبان آن، که اندک هستند، به تماشای این تلویزیونی که اینگونه علیه جهان اسلام خیز برداشته، ادامه بدهند.

پربیننده ترین خبرها