توقف پروازها در برخی شهرهای عربستان در پی عملیات 30 شعبان

توقف پروازها در برخی شهرهای عربستان در پی عملیات 30 شعبان
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 20:42

رادارهای رصد هوانوردی، امروز دوشنبه نشان دادند که فعالیت هوایی در آسمان تعدادی از شهرهای عربستان متوقف شده است. این توقف بر اثر عملیات نیروهای صنعا در عمق عربستان بوجود آمد که پالایشگاه های نفت آرامکو در جده و تعدادی از مواضع نظامی سعودی در جیزان و خمیس مشیط را با تعدادی پهپاد و موشک بالستیک هدف قرار داد.

العالم-یمن

طبق گفته سایت های رصد هوانوردی، فعالیت های هوانوردی در آسمان برخی از شهرهای عربستان ازجمله جده، ابها، الدمان، الشرقیه به اضافه همه شهرهای جنوبی عربستان متوقف شده است.

پیش بینی می شود که توقف فعالیت های هوانوردی منجر به خسارات زیادی در بخش حمل و نقل هوایی عربستان شود و زیان های مالی فراوانی به فرودگاه های سعودی وارد کند که گرفتاری عربستان را دوچندان خواهد کرد؛ بخصوص با خسارات بزرگی که با آسیب دیدن غول نفتی عربستان طی عملیات صنعا در بخش انرژی به وجود آمده است.

عربستان امروز دوشنبه نیز تعدادی از مواضع نظامی خود در جنوب کشور را از موشک های بالستیک و برخی از تجهیزات رصد و کنترل استفاده شده در تجاوز بر یمن، تخلیه کرد. برخی از این تجهیزات طی حملات صنعا بر مواضع نظامی در جیزان و خمیس مشیط، منهدم شدند.

منابع نظامی فاش کردند که تعدادی از مواضع نظامی در جنوب عربستان از موشک های پاتریوت و سامانه های ضد موشکی تاد و دستگاه های رصد راداری به علاوه تعدادی از تجهیزات کنترل در جیزان و خمیس مشیط، تخلیه شده اند.

نیروهای صنعا امروز دوشنبه یکی از بزرگ ترین عملیات های نظامی خود را در عمق عربستان انجام دادند که تعدادی از مواضع نظامی در جنوب عربستان واقع در جیزان و خمیس مشیط را هدف قرار داد. علاوه بر آن طی عملیات دیگری، یکی از بزرگ ترین پالایشگاه های نفتی شهر جده عربستان را هدف قرار دادند که منجر به خارج شدن این پالایشگاه از کنترل شد.

پربیننده ترین خبرها