در گفتگو با العالم مطرح شد:

به نفع منامه نیست که به سرکوب مردم ادامه دهد

به نفع منامه نیست که به سرکوب مردم ادامه دهد
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 22:00

فاضل عباس فعال سیاسی بحرینی گفت که شهید عباس مال الله نمونه ای از زندانیان بحرینی بود که در زندان مرکزی "جو" از ظلم و ستم رنج می برند. وی تاکید کرد که اگر زندانیان آزاد نشوند، جنازه آنها از زندان خارج خواهد شد.

العالم-بحرین

عباس طی گفتگوی خود با شبکه العالم در برنامه "حدیث البحرین" از مقامات منامه خواستار آزادی زندانیان بی گناه شد. وی همچنین از منامه خواست که زندانیان بیمار را درمان کند و تعهداتی را که به شورای حقوق بشر و سازمان های بین المللی داده عملی کند.

وی خاطرنشان کرد: مخالفان بحرینی امیدوار بودند که با واگذاری مسئولیت نخست وزیری به ولیعهدی جدید، اصلاحات واقعی در حوزه سیاسی صورت گیرد. اما سیاست های حکومت قبلی در زمینه حقوق بشر همچنان در کشور حاکم است. دولت بحرین صلاحیت های کامل را ندارد و تصمیمات همچنان بر عهده پادشاه و دفتر پادشاهی است.

فاضل عباس در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه "با وجود تحولات کنونی منطقه آیا به صلاح پادشاه بحرین است که اسیران را به عنوان برگه ای برای چانه زنی سیاسی گروگان نگه دارد؟" گفت: به صلاح رژیم آل خلیفه نیست که به سرکوب ملت بحرین ادامه دهد و بازداشت شدگان عقیدتی را در اسارت نگه دارد. چرا که این کار کینه بیشتری میان حکومت و مردم ایجاد می کند.

به عقیده این فعال سیاسی، راه حل بحران بحرین گفتگو، آزادی زندانیان و اصلاح قانون اساسی است که قدرت را در دولت و مجلس نمایندگان به مردم برگرداند.

پربیننده ترین خبرها