عون: هرگز تسلیم باج‌خواهی اسرائیل نخواهیم شد

عون: هرگز تسلیم باج‌خواهی اسرائیل نخواهیم شد
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 10:33

رئیس جمهور لبنان با اشاره به ضرورت استفاده از کارشناسان علوم دریایی در پرونده ترسیم مرزهایی دریایی، تأکید کرد که هرگز در این پرونده تسلیم باج‌خواهی اسرائیل نخواهیم شد.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان گفت که هر بحثی در مسئله مرزهای دریایی اعم از توسعه یا تثبیت، در چارچوب حاکمیت محض لبنان است.

روزنامه لبنانی «الأخبار» با اعلام این مطلب نوشت که ملاقات‌کنندگان با رئیس جمهور به نقل از او گفتند: پاسخ من درباره مسئله ترسیم مرزهای دریایی و مذاکرات مربوط به آن کاملا روشن بوده و من به کسانی که سوالاتی در این خصوص مطرح کردند گفتم که اسرائیلی‌ها با این شرط مذاکره می‌کنند که یا آنچه را که می‌خواهند به زور بر ما تحمیل کنند یا اینکه مذاکره را متوقف می‌کنند و این باج‌خواهی است که ما هرگز تسلیم آن نخواهیم شد.

رئیس جمهور لبنان همچنین از جنجال رسانه‌ای که بر سر ترسیم مرزها با سوریه به وجود آمده و انتشار اخبار اغراق آمیز درباره تغییرات اعمالی توسط سوری‌ها ابراز تعجب کرد.

وی گفت که شخصا با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تماس گرفته و از او سوال کرده که شما در مرزهای دریایی چه می‌کنید؟ و او در جواب گفته است: دانش و اطلاع من به اندازه دانش و اطلاع شماست».

فارس

پربیننده ترین خبرها