آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی... نقشهای گوناگون... سلطه طلبی واحد

آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی... نقشهای گوناگون... سلطه طلبی واحد
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 18:47

برای اتحادیه اروپا بسیار زشت است که در برخورد با جمهوری اسلامی ایران از سیاست های آمریکا پیروی کند ... این جمله ای است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران پایتخت ایران با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود بر زبان آورد.

العالم كشكول

لاوروف که در مذاکرات خود با ظریف به مساله امنیت جمعی منطقه خلیج فارس می پرداخت ضمن مخالفت با همه تحریم ها علیه ایران، تنها راه حفظ توافق هسته ای را اجرای همه بندهای آن از سوی همه گروههای امضا کننده دانست. وی همچنین تحریم های اخیر اروپا علیه ایران را محکوم کرد.

ظریف نیز گفت هدف از مذاکرات بازگرداندن آمریکا به پایبندی به تعهدات خود در توافق هسته ای و لغو تحریمها بود.آمریکا باید بداند تروریسم هسته ای علیه ایران هیچ فایده ای ندارد و سیاست تحریم ها ابزار مناسبی برای گرفتن امتیاز از ایران نیست بلکه این سیاست وضع را بدتر از پیش می کند.

روشن است که نه فقط رژیم صهیونیستی بلکه اروپا نیز از به جریان افتادن پرونده هسته ای ایران و تمایل واشنگتن به بازگشت به آن دچار رعب و وحشت و نگرانی شده و اروپایی که کاملاً دنباله رو آمریکاست دچار جنون اسرائیلی شده به گونه ای که در شورای اروپا از تمدید اقدامات محدود کننده علیه ایران به مدت یک سال به ادعای نقض حقوق بشر خبر داده که شامل تحریم 4 نهاد و 8 مقام ایرانی است.

اقدام اروپا تاکید قاطعی بر این است که سیاست اروپا هیچ استقلالی ندارد و اثبات کرده سیاست آمریکا و اروپا دو روی یک سکه هستند و هریک نقش خود را بر اساس دیکته های اسرائیل انجام می دهند.

باید گفت آمریکا، اروپا و رژیم اسرائیل در یک هدف یعنی چوب گذاشتن لای چرخ توافق هسته ای و جلوگیری از پیشرفت آن به نفع ایران اشتراک دارند که خود به نوعی شانه خالی کردن از اصل توافق هسته ای است که در راستای تحقق اهداف کینه توزانه ترامپی و فقط به نفع تامین امنیت رژیم نامشروع اسرائیل در فلسطین اشغالی است.

سفر لوید آستین وزیر دفاع امریکا به سرزمینهای اشغالی با هدف بررسی پرونده هسته ای ایران، تاکیدی بر این نکته است که آمریکا، اروپا و رژیم اسرائیل در سلطه گری و انحصاری کردن علوم هسته ای و جلوگیری ایران از رسیدن به راکتورهای حیاتی که برای بشریت فایده داشته باشد وجه اشتراک دارند اما ایران با قدرت موضع گیری و همواره این تلاشها را خنثی کرده است.

سفارت ایران در بروکسل نیز پس از تحریم های اخیر، از اتحادیه اروپا خواست اقدام تروریستی علیه تاسیسات هسته ای نطنز را محکوم کند.

نمایندگی ایران در توییتر نوشت: جامعه بین المللی نباید به سادگی از حمله اخیر به نطنز بگذرد...

سفارت ایران در بروکسل پس از آسیب دیدن بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی مصطفی احمدی روشن در نطنز افزود: از اتحادیه اروپا انتظار می رود به شدت این حمله که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین الملل بوده و اقدامی تروریستی و عمدی به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران است را محکوم کند.

ظریف نیز امروز در نشست خود با لاوروف تاکید کرد آمریکا دیگر عضو توافق هسته ای نیست و نمی تواند بگوید تهران چه کار باید بکند. ایران از توافق هسته ای خارج نشده بلکه آمریکا از آن خارج شد و ایران پس از لغو عملی تحریم ها به همه تعهدات خود در توافق هسته ای عمل خواهد کرد و تاسیسات نطنز هم با دستگاههای پیشرفته تری آغاز به کار خواهد نمود.

پربیننده ترین خبرها