"اسرائیل" پاسخ نخواهد داد و آمریکا خواهان دیپلماسی است .. ایران بیش از همه الفبای زور را می داند

چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 18:14

پس از اینکه رسانه های مختلف، خبر حمله به "کشتی اسرائیلی " را نزدیک بندر الفجیره امارات، مخابره کردند، روزنامه امریکایی "نیویورک تایمز" به نقل از آنکه آنرا مسئول اسرائیلی خواند، نوشت: اسرائیل برای کاستن از تنش در منطقه، تصمیم ندارد در پاسخ به این حمله به یک کشتی ایرانی حمله کند!

العالم - درگوشی

مساله قابل توجه در خبر روزنامه نیویورک تایمز ، اهتمام و توجه اسرائیل به امنیت و ثبات منطقه است تا حدی که این رژیم را از پاسخ به حمله به کشتی آن بازداشت داشته تا مانع از تنش و ناآرامی در منطقه شود!!

از کی تا به حال، رژیم اسرائیل به امنیت و ثبات منطقه توجه دارد و سعی می کند که تنش و بحران افکنی و ناآرامنی و تنش ایجاد نکند! درحالیکه این ها عناصری است که به شکل مستقیم، در شکل گیری” اسرائیل” نقش دارند و درصورتیکه این ها نبود، اثری از رژیم اسرائیل در منطقه نبود؟

رژیم اشغالگر قدس و مقدسات اسلامی، مسئول اول و آخر ناآرامی ها در منطقه و بحران هایی است که در منطقه به وجود می آید وهدف از این ناآرامی ها، مانع شدن از اتحاد ملت ها و کشورهای منطقه در قبال قضیه اول مسلمانان یعنی قضیه فلسطین و دامن زدن به فتنه گری و درگیری های جانبی است تا بقای رژیم اسرائیل را تضمین کند و آن را از هر خطری دور کند.

بیش از هفت دهه است که رژیم اسرائیل، با حمایت اشکار امریکا و غرب در منطقه پرسه می زند، بدون اینکه هیچ مانعی در برابر آن وجود داشته باشد و بدون اینکه هیچ ارزشی برای سازمان ملل و قوانین بین المللی یا ارزش های دینی ، انسانی و اخلاقی قائل باشد. این رژیم به کشتار ، تجاوزگری ، ترور ، ویرانگری ، بمباران و اشغالگری ادامه می دهد، بدون اینکه با هیچ پاسخی از سوی هیچ طرفی مواجه شود وجنایت به بخشی از وجود آن تبدیل شده است.

تجاوزگری رژیم اسرائیل که هفت دهه از عمر آن می گذرد، تنها با مانع جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. جمهوری که بر اساس ارزشها و اصول اسلام ناب محمدی بنا نهاده شده که ظلم و ستمگری را برای مسلمانان قبول ندارد و همچنین نمی پذیرد که مظلومی وجود داشته باشد. بر اساس دین اسلام، عزت از آن خداوند و رسول و مومنان است، عزتی که به ایران، قدرت بازدارندگی در برابر اسرائیل و کسی که از اسرائیل بزرگ تر است، داده است.

از زمان جنگ جهانی دوم، امریکا موفق شده است که این تفکر را تقویت کند که تعرض به اسرائیل حتی به شکل غیرمستقیم ، به معنای نابودی است و مقابله با رژیم اسرائیل، یعنی اینکه بهای سنگینی را از امنیت و ثبات و حاکمیت و سرزمین ت بپردازی. اما ایران با شجاعت مردان قهرمانش و با تکیه بر این اصل که هرگونه تعرضی از سوی هر قدرتی در جهان، با پاسخ کوبنده ایران مواجه خواهد شد، این تفکر را زیرپا گذاشت. از این رو، ایرانیان حتی یک لحظه هم در سرنگون کردن هواپیمای گلوبال هوک آمریکا که در ارتفاع بیست هزار متری برای ورود به خاک ایران بود، تردید به خود راه ندادندو با ده ها فروند موشک ، بزرگ ترین پایگاه امریکا درعراق را درهم کوبیدند و به موضع منفی بریتانیا و دزدی دریایی آن پاسخ دادند و به تروریستی که علیه ایران صورت گرفت، پاسخ دادند و این پاسخ ها همچنان ادامه دارد.

وقتی اسرائیل اعلام می کند که برای حفظ آرامش منطقه و متشنج نشدن منطقه به حمله به کشتی خود پاسخ نمی دهد، و وقتی که آمریکا اعلام می کند که همچنان راه کار دیپلماتیک را ترجیح می دهد، این بدان معناست که ایران، در افسار زدن به این قوای وحشی تروریست که فقط زبان زور را می فهمند، موفق بوده است ؛ زبانی که ایرانی ها بیش از همه با الفبای آن آشنا هستند.

پربیننده ترین خبرها