سعودی تروریسم هسته‌ای صهیونیست‌ها را نادیده می‌گیرد و درباره ایران ابراز نگرانی می‌کند!

سعودی تروریسم هسته‌ای صهیونیست‌ها را نادیده می‌گیرد و درباره ایران ابراز نگرانی می‌کند!
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 22:49

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای با نگرانی از تحولات کنونی برنامه هسته‌ای ایران که آخرین آن‌ها افزایش 60 درصدی سطح غنی‌سازی اورانیوم است، اظهار داشت برنامه هسته‌ای ایران باید در چارچوب خواسته‌های جامعه بین‌المللی و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و گفته است جامعه بین‌المللی باید نگرانی های کشورهای منطقه نسبت به اقدامات ایران از جمله برنامه هسته‌ای را جدی بگیرد و به توافقی با تهران برسد که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

العالم- کشکول

امیدوار بودیم که عربستان سعودی، حتی برای یک بار هم که شده، نگران اقدامات تروریستی اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران و کشتی‌های ایرانی، که آخرین آنها تروریسم هسته‌ای علیه تاسیسات نطنز است، باشد.

همچنین امیدوار بودیم که بدانیم حکومت سعودی چگونه به این درک رسیده که ایران درصدد دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است! در حالی‌که جهانیان شاهد این بودند که ریاض و تل‌آویو از سرسخت‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 بوده‌اند؛ توافقی که ایران به رغم خروج خودسرانه آمریکا و عدم پایبندی اروپا به این توافق، به آن پایبند مانده است. جدای از این وضعیت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در 15 گزارش خود بر مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و پایبندی ایران به تمام تعهدات هسته‌ای‌اش تأکید کرده است.

ما همچنین امیدوار بودیم که عربستان سعودی از "تشدید تنش جلوگیری کند و امنیت منطقه و ثبات آن را در معرض تنش قرار ندهد" به‌ویژه از طریق:

  • تعامل با ملت‌ها و دولت‌ها از نگاه طایفه‌ای و قومی.
  • استفاده از درآمدهای عظیم نفتی برای خریدن وفاداری با هدف تغییر نظام‌ها و منحرف کردن انقلاب‌های مردمی.
  • به راه انداختن جنگ‌های فراگیر و ویرانگر علیه یک کشور اصیل عربی مانند یمن و گرسنه نگه داشتن آن به بهانه‌های غیرمنطقی.
  • تعقیب معارضان در کشورهای مختلف و مثله کردن جسدشان با اره و ذوب کردن آن در آتش.
  • مداخله در امور کشورهای دیگر، تا حدی به ربودن نخست‌وزیر یک کشور عربی و مجبور کردن او به استعفا در ریاض.
  • ائتلاف با سرسخت‌ترین قدرت‌های شر در جهان، مانند آمریکا و اسرائیل.
  • استفاده از تمام ابزارهای سیاسی، مالی و دینی برای تشویق حکومت‌های عربی به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر و خفه کردن ملت فلسطین و مجبور کردن به تسلیم شدن در برابر اسرائیل.

به همین دلایل و بسیاری دیگر، عربستان سعودی و اسرائیل و ارباب آمریکایی‌شان از مهم‌ترین عوامل ایجاد هرج و مرج و ناامنی در منطقه خاورمیانه، از لیبی و سودان گرفته تا یمن، عراق و سوریه و لبنان هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها