آرامکو با موشک ها و پهپادهای یمن بلعیده می شود

آرامکو با موشک ها و پهپادهای یمن بلعیده می شود
پنج‌شنبه 26 فروردين 1400 - 12:40

سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز، پنج‌شنبه اعلام کرد که نیروهای موشکی و پهپادی در حمله‌ای مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد شرکت آرامکو و آتشبارهای پاتریوت و اهدافی حساس در جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.در پی این اعلام، هشتگ "جیزان هم اکنون" در یمن و عربستان ترند شد.

العالم-داغ های مجازی

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در رشته توییت‌هایی نوشت: هدف گرفتن شرکت آرامکو و اهداف دیگر با هفت موشک از نوع سعیر و بدر انجام گرفت که به لطف خدا با دقت به اهداف مورد نظر اصابت کردند و آتش‌سوزی گسترده‌ای در شرکت آرامکو به وقوع پیوست.

او در ادامه تاکید کرد: انبارهای تسلیحاتی و پایگاه‌های پاتریوت با هفت پهپاد از نوع صماد ۳ و قاصف ۲K با دقت هدف قرار گرفتند.

سریع خاطرنشان کرد: این هدف گیری در واکنش به تجاوزات دشمن، ادامه محاصره و جرایم ادامه دار است که آخرین آن روز گذشته در صعده روی داد.

او تصریح کرد: در صورت ادامه حملات، تجاوزات و محاصره‌ دشمن علیه کشورمان به نظام سعودی وعده عملیات گسترده‌تر و بزرگ‌تر را می‌دهیم.

در مقابل، عربستان که بیش از شش سال است آغازگر این جنگ بوده و به دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک یمن تجاوز کرده، اکنون به پست ترین جایگاه خود رسیده و کاری انجام نمی دهد جز اینکه سیلی های پی در پی نیروهای صنعا و کمیته های مردمی را دریافت کند.

اعلام حمله یمن واکنش های زیادی را از سوی کاربران توییتر برانگیخت که برتری نظامی یمن بر عربستان را ستودند و به پاسخ شجاعانه یمن به زورگویی عربستان و حامیان آمریکایی و صهیونیستی اش واکنش نشان دادند. سلاح های عربستان عمدتا ساخت آمریکا هستند که توسط افسران آمریکایی و شرکت های غربی نظارت و نگهداری می شوند، اما موشک های پاتریوت پیشرفته آمریکایی نتوانستند موشک ها و پهپادهای یمنی را دفع کنند.

محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در توییتی نوشت: در سایه تجاوزگری و محاصره آمریکایی – انگلیسی- سعودی و اماراتی علیه یمن، در نشست امروز شورای امنیت از قاتلان ملت یمن به این بهانه که آنها اجازه ورود کشتی های حامل فرآورده های سوختی به یمن را داده اند، ستایش خواهد شد و در مقابل، طرف محاصره شده محکوم و مجرم شناخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: هرگونه نشستی که به بدترین بحران انسانی در جهان پایان ندهد و عاملان این تروریسم را مجرم نشناسد، بی فایده و بیهوده خواهد بود.

الحوثی در ادامه انتقاد خود از رویکرد شورای امنیت در قبال بحران یمن افزود: همچنین امروز در قالب گزارشی به شورای امنیت، بالاترین تشکر از کشورهای متجاوز آمریکایی، انگلیسی، سعودی و اماراتی به بهانه اعطای برق به یمن انجام خواهد شد.

کاربری به نام حسین ابوطالب با انتشار فیلم آتش سوزی رخ داده در جیزان بر اثر حملات صنعا نوشت: در حالی‌که رسانه های رسمی عربستان از مقابله با دو موشک بالستیک در جیزان خبر می دهند، شهروندان سعودی فیلم موشک ها را که به سلامت رسیده و با دقت بالا با هدف برخورد کرده اند به ثبت رساندند.

جيزانکاربر یمنی دیگری با نام " حَميَر" درباره همین ویدئو نوشت: ویدئویی تازه از شهروند عربستانی که لحظه برخورد موشک بالستیک به جیزان را نشان می دهد.

پربیننده ترین خبرها