رسانه های اسرائیلی و حملات رژیم به ایران در سوریه

رسانه های اسرائیلی و حملات رژیم به ایران در سوریه
شنبه 28 فروردين 1400 - 20:12

رسانه های اسرائیلی میگویند حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی کار ایران است. این رسانه ها می‌گویند این حملات انتقام ایرانیان از حملات رژیم به کشتی‌های ایرانی است.

العالم - کشکول

در حالی که ایران اساساً در خصوص این ادعاها موضعی رسمی اتخاذ نکرده است اما آنچه از این گونه خبر رسانی بدست می‌آید چند نکته اساسی است.

اول اینکه حداقل رسانه های اسرائیلی حملات به کشتی‌های ایرانی را رسماً و البته با افتخار متوجه رژیم می‌دانند و در این مسأله تردید ندارند.

دوم اینکه این رسانه ها ایران را به‌هیچ وجه دست بسته و محافظه کار در برابر اقدامات اسرائیل و هر دشمن دیگری ارزیابی نمی‌کنند.

سوم آنکه همزمان و در واکنش به حملات به جمهوری اسلامی چه در سوریه، چه در دریا و چه هجوم به تأسیسات هسته ای ایران و ... در قامت رسانه هایی معقول نسبت به ادامه دشمنی‌های رژیم با ایران هشدار می‌دهند این یعنی آنکه این رسانه ها بر این باور هستند که هیچ خطا و خلافی ازناحیه رژیم بویژه در حق ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

اما در این میان یک نکته را این رسانه ها یا کمتر مورد توجه قرار می‌دهند و یا اصرار دارند آن را نادیده بگیرند.

اول آنکه مبتنی بر اعتقادات پیش گفته این رسانه ها در خصوص اینکه ایران هیچ خطا و جنایتی را بی پاسخ نمی‌گذارد بنظر می‌رسد این رسانه ها باور عمیقی نسبت به کذب بودن ادعاهای رژیم در حمله به مواضع ایران و حزب‌الله در سوریه دارند اما علی‌رغم این باور همچنان ترجیح می‌دهند پس از هر هجومی آن را مشتمل بر خساراتی انسانی و مادی بر ایران و متحدانش معرفی کنند.

مبتنی بر یک اطلاع کاملاً موثق که آن را سخنگوی نیروهای نظامی ایران چندی پیش اعلام داشت سرجمع و طی سال‌های گذشته تنها 8 نفر از نیروهای ایرانی در اثر حملات هوایی رژیم به مواضع ایران در سوریه شهید شده اند این درحالی است که نتانیاهو سال پیش مدعی شد تنها در دو سال بیش از 200 حمله علیه اهداف ایران در سوریه صورت داده است.

پربیننده ترین خبرها