الجزائر: سفارت یک کشور بزرگ در تحریک اعتراضات در الجزائر دست دارد

الجزائر: سفارت یک کشور بزرگ در تحریک اعتراضات در الجزائر دست دارد
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 18:25

اداره امنیت پایتخت الجزائر از شناسایی و بازداشت اعضای یک «گروه جنایتکار» که با حمایت مالی سفارت یک کشور بزرگ در تحریک اعتراضات دست داشته است، خبر داد.

العالم - آفریقا

اداره امنیت الجزائر اعلام کرد که یک گروه جنایتکار را که تحت پوشش انجمن فرهنگی فعالیت داشته، شناسایی و اعضای آن را بازداشت کرده است.

اداره امنیت الجزائر افزود که اعضای این گروه هشت نفر بوده و سن آن‌ها بین ۲۶ تا ۶۰ سال است که تحت پوشش انجمن فرهنگی فعالیت داشتند.

طبق گزارش شبکه المیادین، در بیانیه اداره امنیت پایتخت الجزائر آمده است که این انجمن فرهنگی از یکی از دفاتر نمایندگی دیپلماتیک وابسته به یک کشور بزرگ در الجزائر کمک‌های مالی جهت تهیه تجهیزات مدرن برای تولید فیلم‌های مستند و تهیه بنر، پلاکارد و اعلامیه با هدف تحریک مردم به اعتراضات، دریافت کرده است.

در این بیانیه آمده است که بر اساس تحقیقات بعمل آمده از یک موسسه مالی، منبع حمایت مالی خارجی از این انجمن را شناسایی شده و اعضای آن نیز به دریافت حمایت مالی خارجی تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی و تهیه تجهیزات مورد نیاز رسانه‌ها، دوربین دیجیتال، اسکنر و چاپگر اعتراف کرده‌اند.

در همین ارتباط روز دوشنبه (دیروز) سفارت ترکیه در الجزائر در واکنش به انتشار اخباری درباره دیدار مقامات ترکیه با تعدادی از رهبران جنبش معارض «رشاد» الجزائر در ترکیه، بیانیه‌ای صادر و این اخبار را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است که هدف از انتشار این اخبار تضعیف روابط دو کشور است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها