اعدام‌های میدانی عشایر عرب الرقه توسط داعش و شبه نظامیان وابسته به آمریکا

اعدام‌های میدانی عشایر عرب الرقه توسط داعش و شبه نظامیان وابسته به آمریکا
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 22:37

اعضای گروهک تروریستی داعش و شبه نظامیان وابسته به آمریکا با بالا گرفتن موج اعتراضات در استان الرقه به جنایات این گروه‌ها دست به اعدام‌های میدانی ساکنان و عشایر عرب این استان زدند.

العالم - سوریه

همزمان با بالا گرفتن موج اعتراضات مردم در استان الرقه در شمال شرق سوریه علیه شبه نظامیان طرفدار ارتش آمریکا، تروریست‌های داعش هم فعالیت جنایتکارانه خود را در این استان از سر گرفتند و هر دو طرف دست به حملات و اعدام میدانی علیه مردم عشایر عرب این منطقه می‌زنند.

پایگاه خبری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی و عشایری در استان الرقه اعلام کرد، گروهی متشکل از ۱۵ فرد مسلح سحرگاه امروز به منزل فرج احمد الجاسم در روستای المتیاهه در جنوب شهرک دبسی عفنان در غرب استان الرقه حمله کردند تا گوسفندانشان را به سرقت ببرند؛ اما وقتی با ممانعت صاحبان منزل روبه رو شدند باسل فرج الجاسم جوانشان را کشتند و برادر او را هم به شدت مجروح کردند و ۸۰ راس گوسفند آنها را هم به رگبار بستند و پا به فرار گذاشتند.

این منابع گفتند که سرقت‌ها و اعدام‌های میدانی که تروریست‌های داعش از سر گرفته‌اند ، همزمان باکارزارهای قتل و ربایش توسط شبه نظامیان وفادار به ارتش آمریکا و عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه شرقی استان الرقه است.

منابع محلی در شرق الرقه هم خبر دادند که شبه نظامیان قسد یک کارگر را در حمله به روستای الخفیه در شرق الرقه به قتل رساندند.

این منابع گفتند، شماری از نیروهای شبه نظامی تحت حمایت ارتش آمریکا دوشنبه شب در جستجوی جوانان شرکت کننده در تظاهرات عشایری ضد اشغالگری در شرق الرقه به روستای الخفیه حمله کردند و سر راه خود یک کارگر را در حین حفر چاه به بهانه نداشتن مجوز این کار به قتل رساندند.

منابع مذکور گفتند که شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا در حمله به این روستا ۱۵ نفر از جمله چند کودک و فرد سالخورده را هم پس از ضرب و شتمشان، ربودند.

استان الرقه به دنبال کشته شدن دو جوان از عشایر عرب این منطقه به دست شبه نظامیان کُرد تحت حمایت امریکا در روستای جدیده کحیط در شرق الرقه شاهد خشم مردم و عشایر این منطقه به حضور این شبه نظامیان است.

اهالی این روستا شبه نظامیان قسد را از روستایشان و روستاهای اطراف بیرون راندند، اما این شبه نظامیان در پاسخ به آن به این روستاها حمله کردند و علاوه بر به آتش کشیدن خانه‌ها ده‌ها جوان را ربودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها