آمادگی لیبی برای اعزام نیرو به مرزهای چاد

 آمادگی لیبی برای اعزام نیرو به مرزهای چاد
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 - 21:53

یک منبع نظامی بلند پایه لیبی روز چهارشنبه از اقدامات و تدابیر نظامی ارتش ملی لیبی برای اعزام نیرو به مرزهای دولت چاد با احتمال هرگونه تهدید خبر داد .

العالم ـ لیبی

پایگاه اسپوتنیک به نقل از یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود گفت: ارتش ملی لیبی در خصوص حوادث چاد، تدابیر نظامی اتخاذ کرده است.

این پایگاه افزود: تا این لحظه دستور از اتاق اصلی عملیات برای اقدام صادر نشده و گردان ها و تیپ هایی از جمله 106 و 128 در قالب نیروهای مسلح گرد آمده اند.

اسپوتنیک افزود :فرمانده کل ارتش لیبی و نیروهای مسلح انتظار حمله سهمگینی از سوی گروههای مخالف چادی دارد که نیروهای مسلح ما وظایف و مسئولیت هایی در قبال دارند.

این منبع افزود: یگانی که به جنوب لیبی اعزام می شود در مناطق نظامی مرزی مستقر خواهد شد اما هنوز دستور رسمی صادر نشده است.

مجلس لیبی به ریاست عقیله صالح چندی پیش از ریاست جمهوری و فرماندهی کل و دولت درخواست کرد با توجه به احتما وقوع درگیری تدابیر لازم اتخاذ کند.

این مجلس با صدور بیانیه ای گفت از نزدیک حوادث به سرعت در حال وقوع دولت همسایه چاد و تبعات آن از ایجاد ناامنی یا آواره شدن مردم این منطقه را دنبال می کند

وی تاکید کرد : گروههای متخصص ارتش ،شورای ریاست جمهوری،فرماندهی کل و دولت باید اقدامات فوری و دور اندیشانه ای برای ایجاد امنیت و حفاظت از کشور و مرزهای جنوبی و حفظ حاکمیت اتخاذ کنند.

ارتش چاد نیز دیروز از کشته شدن ادریس دبی رئیس جمهوری این کشور در میدان درگیری یا شورشیان مستقر در مرزهای لیبی خبر داد این در حالی است که یک روز پیش خبر پیروزی وی در ششمین دوره ریاست جمهوری اش منتشر شده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها