وال استریت ژورنال گزارش داد؛

بایدن نسل‌کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی را به رسمیت می‌شناسد

بایدن نسل‌کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی را به رسمیت می‌شناسد
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1400 - 10:07

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، جو بایدن قصد دارد رسما نسل‌کشی امپراتوری عثمانی علیه مردم ارامنه در اوایل قرن بیستم را به رسمیت بشناسد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماه مارس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواست تا نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت بشناسد. این اعضای کنگره گفتند که بایدن در بیانیه سال ۲۰۲۰ خود نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت شناخته بود و از او خواست تا بار دیگر در مقام ریاست جمهوری هم این کار را انجام دهد.

در همین حال بیش از ۱۰۰ عضو کنگره از جو بایدن خواستند تا کشتار دسته‌جمعی ارامنه‌ای که تحت کنترل امپراتوری عثمانی زندگی می‌کردند، بپذیرد.

روز سه‌شنبه مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به هابرترک گفت روابط میان واشنگتن و آنکارا در صورتی که دولت بایدن این تحولات را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت بشناسد، بدتر هم خواهد شد.

در روز چهارشنبه ۱۰۷ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای تاکید کردند: ما به جامعه مفتخر ارمنی‌های آمریکا و تمام کسانی که از حقیقت و عدالت پشتیبانی می‌کنند، می‌پیوندیم تا آشکارا و مستقیما از شما بخواهیم که در بیانیه ۲۴ آوریل خودتان رسما نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت بشناسید.

این قانونگذاران گفتند که تاریخ ۲۴ آوریل صد و ششمین سالروز "اولین روز نسل‌کشی ارامنه، قتل سیستماتیک ۱.۵ میلیون ارمنی به دست امپراتوری عثمانی از ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۳ است."

ایسنا

پربیننده ترین خبرها