خبرنگار العالم:

پیامدهای ناگوار حادثه "دیمونا" برای رژیم صهیونیستی

پیامدهای ناگوار حادثه
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1400 - 19:15

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه العالم تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل، هنوز به لحاظ سیاسی و امنیتی متزلزل است و در برخورد با حمله موشکی به دیمونا که آن را حادثه امنیتی بسیار خطرناکی خوانده، دچار بحران شده است.

العالم-فلسطین اشغالی

وی در گفتگوی مستقیم با شبکه العالم گفت: صهیونیست ها درصدد ترویج این گمانه اند که حمله صورت گرفته ممکن است غیر عمدی و توسط یک موشک سرگردان صورت گرفته باشد. اما مسئله مهم این است که ضد هوایی های اسرائیلی، موشک های پاتریوت و گنبد آهنین فاقد کارایی بوده و نتوانسته اند از سقوط این موشک جلوگیری کنند. این امر نشان دهنده ناتوانی امنیتی فاحش رژیم صهیونیستی است. اگر موشک شلیک شده سرگردان بوده این یک فاجعه است و اگر عمدا شلیک شده باشد، فاجعه بزرگ تری است.

خبرنگار العالم افزود: اگر این موشک سرگردان بوده و از داخل سرزمین های سوریه شلیک شده، از شمال فلسطین وارد شده و به سمت جنوب رفته باشد و گنبد آهنین نتوانسته جلوی آن را بگیرد، پس اگر صدها موشک از جنوب لبنان یا جنوب سوریه به سوی فلسطین شلیک شود گنبد آهنین چه خواهد کرد؟!

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: از امروز صبح تا کنون این بحث در سرویس های امنیتی اسرائیلی جریان دارد که "اگر سناریوی بزرگ تری در راه باشد چه؟". اظهارات آویگدور لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل خانه ماست" بسیار مهم بود. وی حجم موشکی که در نقب فرود آمد را صدها کیلوگرم خواند و گفت که "نتانیاهو می‌خوابد تا تنها برای انجام امور شخصی خود آماده شود". او همچنین گفت که اگر هدف موشک بعدی یکی از شهرها باشد سناریوی بدتری پیش رو خواهیم داشت. لذا حادثه دیمونا برای رژیم صهیونیستی بدون عواقب نخواهد بود.

گزارشگر العالم تاکید کرد که دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی اکنون تلاش می کنند تا شدت حادثه را کمتر جلوه دهند، چرا که در دام افتاده اند و گنبد آهنین آنها شکست خورده است. حال سوال بزرگی مطرح می شود: اگر نبردی واقعی بین حزب الله و رژیم صهیونیستی یا بین سوریه و رژیم صهیونیستی رخ دهد یا اگر از سه جبهه در جنوب لبنان، سوریه ونوار غزه به رژیم اشغالگر حمله ای صورت گیرد، آیا ارتش این رژیم مقاومت خواهد کرد؟ آیا گنبد آهنین توانایی مقابله با چنین سناریویی را خواهد داشت؟

ارتش رژیم صهیونیستی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که "به دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شده که در منطقه نقب سقوط کرده است. در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد."

پربیننده ترین خبرها