هنیه: قدس در جنگ هویتی در برابر اسرائیل تسلیم نمی‌شود

هنیه: قدس در جنگ هویتی در برابر اسرائیل تسلیم نمی‌شود
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 11:46

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که قدس در برابر رژیم صهیونیستی تسلیم نمی‌شود و سیاست‌های نژادپرستانه آن را نمی‌پذیرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که رخدادهای شهر قدس اشغالی و درگیری مردم فلسطین با نظامیان صهیونیست را پیگیری می‌کند.

هنیه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد، همه مردم فلسطین باید از مردم قدس حمایت و پشتیبانی کنند؛ زیرا ساکنان این شهر در حال دفاع از مقدسات هستند.

خبرگزاری صفا ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، آنچه هم اکنون در قدس در حال رخ دادن است، تأکیدی بر عربیت، اسلامیت و فلسطینی بودن این شهر است.

هنیه ادامه داد: «قدس در برابر اسرائیل تسلیم نمی‌شود و سیاست‌های فاشیستی آن را نمی‌پذیرد... جنگ قدس، جنگ تمدن، هویت و موجودیت است».

وی با بیان اینکه رخدادهای قدس، جنگ اراده بین یک ملت تحت اشغال و یک رژیم اشغالگر است، خاطر نشان کرد: «ملت ما در قدس، در جنگ اراده و هویت، تنها نیست».

این مسئول حماس تأکید کرد: «ما از سرزمین، مقدسات و مردم آن و هویت عربی و اسلامی آن که اسرائیل در پی نابودی و پایان بخشیدن به آن است، دفاع خواهیم کرد».

هنیه قدس را قطب‌نمایی برای آزادگان فلسطین و جهان توصیف کرد و گفت که ملت فلسطین در این نبرد نیز پیروز خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد، قدس بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین اشغالی فلسطین است و ملت انقلابی آن، ایستاده و صبور هستند، توانایی تحمیل اراده خود را دارند و می‌توانند مانع از تحمیل معادلات صهیونیست‌ها شوند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها