سفارت آمریکا از حوادث شامگاه روز گذشته در قدس ابراز نگرانی کرد

سفارت آمریکا از حوادث شامگاه روز گذشته در قدس ابراز نگرانی کرد
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 15:10

سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در واکنش به درگیری‌های شامگاه روز گذشته میان نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی، بعدازظهر امروز (جمعه)، گزارش دادند که سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در بیانیه‌ای به درگیری‌های شامگاه روز گذشته میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست واکنش نشان داده است.

طبق بیانیه منتشر شده در صفحه توئیتری سفارت آمریکا، واشنگتن اعلام کرد: «نگرانی شدید خود را درباره حوادث خشونت‌بار در قدس طی چند روز گذشته، ابراز می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «امیدواریم که مسئولان به [اقدامات] تحریک‌آمیز پایان دهند، آرامش [به قدس] بازگردد و به سلامت و کرامت همه مردم در قدس احترام گذاشته شود».

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که هلال احمر فلسطین، امروز (جمعه)، اعلام کرد که در درگیری‌های بامداد امروز و شامگاه روز گذشته میان فلسطینیان از یک سو و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تندرو صهیونیستی از سوی دیگر، ۱۰۵ فلسطینی مجروح شده‌اند.

خبرگزاری فلسطین نیز امروز در ارتباط با این درگیری‌ها گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی ۵۰ فلسطینی را در جریان درگیری‌های شامگاه روز گذشته دستگیر کرده‌اند.

جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در شهر قدس و به ویژه در اطراف مسجد الاقصی با نیروهای صهیونیست درگیر شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها