ورود کاروان جدید تجهیزات نظامی آمریکا به قامشلی سوریه

ورود کاروان جدید تجهیزات نظامی آمریکا به قامشلی سوریه
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 17:31

آمریکایی‌ها در ادامه نادیده گرفتن حاکمیت سوریه اقدام به وارد کردن کاروان جدید حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی به قامشلی در شمال سوریه کردند.

العالم - سوریه

نظامیان اشغالگران آمریکایی به اقدامات خود در نقض حاکمیت سوریه ادامه می‌دهند.

در این راستا، آمریکا یک کاروان جدید حامل تجهیزات نظامی سنگین و مهمات و لجستیک برای حمایت و تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خود در قامشلی در حومه حسکه، وارد سوریه کرد.

خبرنگار سانا گزارش داد: منابع محلی در «الیعربیه» اعلام کردند که نظامیان اشغالگر آمریکایی کاروانی متشکل از 38 محموله خودروهای نظامی و دیگر تجهیزات و مقادیر زیادی مهمات و نیز مواد لجستیک از عراق به «تل حمیس» در حومه «قامشلی» سوریه منتقل کردند.

آمریکا همواره سلاح‌ها و تجهیزات لجستیک خود را با کمک شبه نظامیان «قسد» به مناطق تحت اشغال و پایگاه‌های غیر قانونی خود در شمال سوریه ارسال می‌کند و عملا میادین نفتی و مدارس دولتی و بیمارستان‌های شرق سوریه از جمله دیرالزور را به پایگاه‌های نظامی خود تبدیل کرده است.

نیروهای آمریکایی در روزها و ماه‌های اخیر صدها دستگاه خودرو را از طریق گذرگاه های غیرقانونی وارد استان حسکه کرده بودند تا از پایگاه‌های نظامی، گروه‌ها و سازمان‌های مزدور و وابسته به خود پشتیبانی کنند.

نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان حسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

اشغالگران آمریکایی از گذرگاه سیمالکا و نیز گذرگاه غیر قانونی «الولید» برای انتقال ثروت‌های سرقت شده مردم سوریه از جمله غلات و نفت استفاده می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها