واکنش کاربران مجازی به تازه ترین اقدام ضد لبنانی سعودی

واکنش کاربران مجازی به تازه ترین اقدام ضد لبنانی سعودی
شنبه 4 ارديبهشت 1400 - 13:59

کاربران در شبکه اجتماعی توییتر به اقدام خصمانه رژیم سعودی مبنی بر ممنوعیت واردات میوه و سبزی از لبنان واکنش نشان دادند.

العالم- داغ‌های مجازی

به گزارش العالم، عربستان سعودی به بهانه آنچه آن را تشدید قاچاق مواد مخدر به این کشور خوانده، واردات میوه و سبزیجات از لبنان را ممنوع اعلام کرده است.

کاربران توییتر این اقدام رژیم سعودی را به مثابه محاصره لبنان ارزیابی و تأکید کرده‌اند که هیچ‌یک از این تلاش‌ها، لبنانِ مقاوم را به زانو درنخواهند آورد.

برخی کاربران تصاویری از یک شاهزاده سعودی منتشر کرده‌اند که چند سال پیش به دلیل قاچاق 2 تُن مواد مخدر در کیف‌های مخصوص سفارت سعودی، بازداشت شد.

کاربران با ردّ قاچاق مواد مخدر در جریان واردات میوه و سبزی از لبنان به عربستان، خاطرنشان کرده اند که وارادات مواد مخدر به این کشور پادشاهی توسط شاهزاده‌ها و دیپلمات‌های سعودی انجام می‌شود.

کاربران افزودند، مقام‌های سعودی دروغ می‌گویند که یک محموله انار لبنانی را که حامل قرص‌های روانگرد کپتاگون بود، توقیف کردند؛ زیرا درخت‌های انار در لبنان هنوز شکوفه نداده‌اند و در حال حاضر حتی یک دانه انار در بازارهای لبنان یافت نمی‌شود.

کاربران خاطرنشان کردند، رژیم سعودی بعد از شکست تلاش‌هایش برای سیطره سیاسی بر محافل تصمیم‌گیرنده در بیروت، لبنان را محاصره تجاری و اقتصادی کرده است.

برخی کاربران نیز این اقدام سعودی را هدفمند و برای جلوگیری از واردات از لبنان ارزیابی و به محاصره 7 ساله ملت یمن توسط این رژیم نیز اشاره و خاطرنشان کردند، سعودی‌ها به دنبال بهانه‌ای برای تداوم تنبیه اقتصادی و تجاری لبنان هستند در حالی‌که حریم هوایی و واردات کالا را بر روی صهیونیست‌ها گشوده‌اند.

برخی کاربران نیز از دولت لبنان خواسته‌اند به اقدام سعودی پاسخی مناسب و مشابه داده و مانع از ورود محصولات سعودی به کشور شود.

پربیننده ترین خبرها