نیروهای صنعا به مرزهای مأرب و مهم ترین سنگر دفاعی مزدوران می رسند

نیروهای صنعا به مرزهای مأرب و مهم ترین سنگر دفاعی مزدوران می رسند
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 22:00

عبدالله الجفری؛ کارشناس نظامی یمنی منطقه الطلعه الحمراء را که به دست نیروهای یمن آزاده شده منطقه‌ای استراتژیک خواند که مشرف به شهر مأرب است و تعداد زیادی از مزدوران ائتلاف متجاوز و گروه های تروریستی در آنجا حضور دارند، وی آزادسازی این منطقه را به معنای آزادسازی مأرب دانست.

العالم - یمن

سرلشکر الجفری؛ کارشناس نظامی یمنی در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در برنامه المشهد الیمنی گفت: "امروز جنگ به داخل شهر مأرب کشیده شده و آزادسازی آن بسیار نزدیک است، به طوری‌که فاصله نیروهای صنعا با این شهر 50 کیلومتر است".

وی خاطرنشان کرد که نیروهای متجاوز در مأرب، از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

این کارشناس نظامی افزود: "نبرد مأرب برای ما نبردی سرنوشت ساز تلقی می شود و به هر قیمتی این شهر را آزاد خواهیم کرد. پایگاه های متجاوزان در مأرب تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی درآمده است. لذا درحال مذاکره با شخصیت ها و بزرگان هستیم تا مأرب را با حفظ جان غیر نظامیان و املاکشان تحویل بگیریم".

وی تاکید کرد: "پس از پیشروی نیروهای یمن و رسیدن آنها به منطقه المیل در 6 کیلومتری مأرب، این شهر آزاد شده قلمداد می شود".

کارشناس دیگر برنامه علی الدروانی نیز پیروزی های جدید نیروهای یمن در مأرب را گام بزرگی به سوی برقراری صلح در یمن دانست.

الدروانی گفت: "عملیات آزادسازی شهر مأرب بسیار مهم است و مواضعی که اخیرا بر آنها چیره شده ایم مواضع استراتژیک این شهر و سنگرهای دفاعی دشمن به حساب می آیند".

گفتنی است که حکومت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به تسلط نیروهای صنعا بر منطقه الکساره واقع در شمال غرب مأرب -که پیشروی بزرگی به سوی مأرب قلمداد می شود- اذعان کرد.

مقامات نظامی حکومت هادی گفتند که نبردها به حومه منطقه المیل در کمتر از شش کیلومتری مأرب کشیده شده است.

به گفته این افراد نبردهای دو روز گذشته در مأرب منجر به کشته شدن دست‌کم 65 نفر شده که بیشتر آنها مزدور بوده و چهار تن از آنها افسران نظامی بودند.

پربیننده ترین خبرها