متجاوزان به یمن، هزاران بار توافقنامه استکهلم را نقض کردند

متجاوزان به یمن، هزاران بار توافقنامه استکهلم را نقض کردند
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 22:42

متجاوزان به یمن و مزدوران آنان از آغاز ماه کنونی میلادی، بیش از سه هزار و ۵۰۰ بار توافقنامه استکهلم را در استان الحدیده یمن نقض کرده اند.

العالم- یمن

متجاوزان به یمن و مزدوران آنان از آغاز ماه کنونی میلادی، بیش از سه هزار و ۵۰۰ بار توافقنامه استکهلم را در استان الحدیده یمن نقض کرده اند هر چند با وجود تشدید حملات به مناطق مختلف یمن و تشدید محاصره این کشور، در برابر ایستادگی نیرو‌ها و رزمندگان یمنی دچار یأس و سرخوردگی شده اند.

نیرو‌های متجاوز به یمن، محاصره نفس گیری را بر این کشور تحمیل کرده اند و نمی‌گذارند کمک‌های بشردوستانه و کالا‌های اساسی به دست محاصره شدگان برسد، علاوه بر اینکه موارد نقض روزانه آتش بس افزایش یافته که به وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی به خصوص در استان الحدیده منجر شده است.

زیاد الحسنی خبرنگار العالم در الحدیده در گزارشی گفت نیرو‌های متجاوز به یمن و مزدورانشان از ابتدای ماه کنونی میلادی بیش از سه هزار و ۵۰۰ بار توافقنامه آتش بس را در الحدیده نقض کرده اند.

حملات شدید توپخانه‌ای و موشکی، پرواز گسترده هواپیما‌های جنگی و جاسوسی، ایجاد استحکامات نظامی و تعدد یورش در مناطق مختلف استان الحدیده، بخشی از این موارد نقض است که در بیشتر موارد هم مردم هدف حملات قرار گرفته اند.

محاصره تحمیلی شش ساله بر استان ساحلی الحدیده که ساکنانش از طریق دریا درآمد دارند، موجب شده است آنان از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی برای در امان ماندن از گرسنگی محروم شوند. گرسنگی در استان الحدیده به سبب محاصره تحمیلی تشدید شده چرا که محاصره، کمبود مواد غذایی و دارویی را در پی داشته است.

یک شهروند گفت: بسیاری، از گرسنگی جان می‌دهند. فرآورده‌های سوختی در دسترس نیست و برق قطع می‌شود. وضع بسیار فاجعه باری داریم.

یک نفر دیگر گفت: سعودی و امارات در جبهه‌های نبرد در برابر رزمندگان یمنی شکست خورده اند.

خبرنگار گفت: سعودی و امارات از ایستادگی یمنی‌ها برای هفتمین سال پیاپی آن هم با امکانات اندکی که دارند و با وجود برخورداری این دو کشور از تسلیحات، پول و حمایت‌های آمریکا و انگلیس، دچار سرخوردگی شده اند.

یمنی‌ها می‌گویند تاریخ خواهد نوشت که سواحل غربی یمن شاهد جنگ‌های شدیدی بود که در حد شدت جنگ‌های جهانی بود، اما آرزوهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای تسلط بر این سواحل در برابر ایستادگی رزمندگان یمنی بر باد رفت و آنان ناکام ماندند.

پربیننده ترین خبرها